Shamar Store

07:08 | Posted in
Jurus yang pertama dalam Nasrul Haq dikenali sebagai "Kepal". Cara-cara membuatnya adalah seperti berikut:-

1. Genggam tangan, tetapi jangan biarkan kuku kena tapak tangan,

2. Letak tangan kanan di sebelah kanan pusat dan tangan kiri di sebelah kiri pusat,

3. Bengkokkan lutut membentuk kekuda,

4. Langkah kaki kanan kedepan dan genggam tangan sedetik,

5. Langkah kaki kiri kedepan dan genggam sedetik, dan

6. Langkah kaki kanan kedepan dan genggam sedetik.
Category:
��

Comments

211 responses to "Jurus Pertama Nasrul Haq"

  1. Anonymous On 18 July 2009 at 11:16

    boleh amal ke jurus ni...
    walaupun tak diperturunkan guru,,,

     
  2. Shahril Ismail On 20 July 2009 at 23:34

    Diblogkan sekadar utk makluman shj, bkn utk diamalkan...

     
  3. Anonymous On 4 August 2009 at 08:26

    ok trima kasih...
    leh tau dimana gelanggangye..

     
  4. Shahril Ismail On 4 August 2009 at 17:49

    Sdr yg bertanya, blh beri emel?

     
  5. Sufi_an On 7 August 2009 at 06:04

    salam berjurus...
    Jurus dalam seni mempertahankan diri tenaga dalam hanyalah satu kaedah senaman bercorak fizikal sahaja dan di kombinasikan dengan zikrullah. kalau berlatih jurus sahaja tanpa zikir,hentakan dan serentak dalam kaedah nasrul haq,tak ada kesan amalan juga.secara fizikal boleh berlatih, tatapi latihan tanpa jurulatih kita akan jadi letih.Nasrulhaq secara umum ada 17 jurus dan jurus yang terakhir seperempat alif (fenin kepalo nak buat kalau tak ada guru ngajo)
    so,tak yah berlatih lah dulu jurus2 silat ni
    ambil dulu jurus2 lain,macam jurusan pendidikan, jurusan undang2 atau apa saja jurusan yang diluluskan gomen,hehee
    saya jurusan pendidikan...

     
  6. Anonymous On 7 August 2009 at 06:58

    noriznan_88@yahoo.com.my
    ni alamat emel sy..

     
  7. Anonymous On 31 August 2009 at 01:51

    salam.. saya nk tau,kalau kt area ipoh, ada x tempat blaja nasrul haq. ni- emel saya hafiz_mhm@yahoo.com -hafiz.

     
  8. Anonymous On 25 October 2009 at 09:32

    sebenarnya jurus nasrulhaq ni banyak lagi pecahannya. jurus 17 asas sahaja. Tentang guru mengajar ada tapi tersembunyi. Hanya yang betul-betul gigih dan ikhlas akan ketemu juga. Ingatlah ini ilmu dari warisan pondok. Tak boleh dibuat main-main.

     
  9. Anonymous On 25 October 2009 at 09:36

    kepada guest 748 sila hubungi saya melalui e mel zulkombat@yahoo.com

     
  10. Anonymous On 10 November 2009 at 16:58

    bukan ke nasrulhaq ni sudah diharamkan?

     
  11. Anonymous On 28 November 2009 at 22:45

    assalammualaikum....saya ingin mnyatakan ,bahawa saya amat bermainat dalam nasrul haq,bolehkah saya mempelajarinya?

     
  12. Anonymous On 6 December 2009 at 22:55

    ada guru yang mengajar nasrul haq di sungai petani kedah atau mana2 tempat di kedah?sila email saya di anas_rullah89@yahoo.com

     
  13. Artwork On 8 December 2009 at 01:08

    ada guru yg mengajar nasrul haq di selangor? sila emel sy di hazriqsulaiman@gmail.com / azs3010@gmail.com

     
  14. Anonymous On 5 January 2010 at 03:47

    penah gak degar gak bapk ak cite nasrul haq ne ad tenaga batin n boleh campak orng menggunakan tangan jika orng tu marah!!

     
  15. Anonymous On 12 January 2010 at 05:30

    betul ke kamu tahu pasal nasrulhaq?kalau dengar cerita saja baik jangan comment.

     
  16. Anonymous On 13 January 2010 at 21:07

    btl sy stuju.sape yg taktau jgn sebarangan komen..
    jika ada yg mgatakan amalan jurus ini haram bmakna org itu tidak mengetahui tntg amalannya..
    jd eloklah bdiam diri shj..

     
  17. De'Harmsun On 25 January 2010 at 21:44

    Mungkin diharamkan oleh Jabatan Kerajaan (Yang diterajui oleh orang yang kurang Ilmu -Ulama Tunggu Gaji). Amalan Jurus dalam NasrulHaq ini bagi saya yang dah lama mengkaji ilmu ini... tak ada yang haram.. cuma kalau tersilap niat dan ihtikad... ya betullah haram.. CONTOH... Makan nasi ..itu halal...kerana kita yakin itulah rezeki dari Allah... Nasi itu Halal.. Tapi kalau kita Yakin nasi itulah yang mengenyangkan kita ..maka ..itu namanya Haram.. Sesungguhnya segala sesuatu itu adalah dari Allah SWT.

     
  18. De'Harmsun On 25 January 2010 at 21:51

    Untuk Makluman bagi yang nak mendalami/mengkaji dan nak belajar Ilmu NasrulHaq kat Ranau Sabah, carilah Ustaz Soupin Lamid, (Kg. Himbaan Bundu Tuhan) dulu dia ni belajar kat Pusat Nasrul Haq di KL, dan mempunyai Tauliah untuk mengajar, bersama dengan Arwah Ustaz Latif (Kg. Meninipir Keningau). Ni bukan promosi tapi yang pandai-pandai nak cakap ilmu ni haram...kena cari orang yang bertauliah dulu barulah faham..

     
  19. Anonymous On 14 February 2010 at 09:06

    salam, boleh tlg email x dkt saya alamat pengajian nasrulhaq di kuala lumpur?

     
  20. Anonymous On 14 February 2010 at 09:07

    lupe bg email lak, nih emailnyer, dire_straits89@yahoo.com

     
  21. Anonymous On 26 February 2010 at 08:58

    Setuju sangat dengan pendapat tadi bahawa ulama tunggu gaji tadi tak sepatutnya meletakkan sesuatu hukum sebelum mempelajarinya, mempraktik dan mendalami sesuatu perkara sebelum meletakkan sesuatu hukum ke atasnya. Setelah itu barulah kita boleh memilih untuk mengamalkan atau meninggalkannya jika ia menyalahi. Jurus ini dilakukan sebagai lantaran atau sandaran yang merupakan ikhtiar untuk memohon pertolongan dari Allah s.w.t.Terserah kepada Allah samada mendapat perlindunganNya atau tidak.

     
  22. zaimi On 1 March 2010 at 01:56

    salam,,,, sauda ada thau x kt area perak di mne ada guru mengajar nasrulhaq,,, tolong emil kt saya ...
    syakirin_syam@yahoo.com

     
  23. Anonymous On 4 March 2010 at 05:45

    sya ada mangambil jurus ni di taiping.. dan dikenakan beberapa rm utk fidyah.. tp skang ingin mengulangkaji la kalau dizinkan....

     
  24. Anonymous On 7 March 2010 at 20:30

    salam.... boleh tak saya dapatkan alamat Guru Nasrul Haq yang berada di Seberang Perai, Pulau Pinang....
    Email saya : mohdizwardi@yahoo.com

     
  25. Anonymous On 13 March 2010 at 14:33

    Salam...saya berminat untuk belajar ilum Nasrul Haq ini. Saya berada di Sabah. Ada tak alamat guru Nasrul Haq yang berada di Sekitar negeri Sabah? Tolong emailkan saya: scalperfx@gmail.com

     
  26. Anonymous On 18 March 2010 at 13:40

    tlg email kt sy kt mna blry blajar ilmu ni..
    abstrax_nse@ymail.com..
    area kedah..

     
  27. Anonymous On 30 March 2010 at 11:44

    Asalamualaikum..jika tempat latihan diperak apakah alamatnya..saya amat benar ingin mengenali aliran ini dan mempelajari. telah lama saya bertanyakan kpd org2 lama..tak seorang pun yg tahu..sila emailkan kpd saya alamat tempat latihan belajar Nasrul Haq di Perak..termasuk nombor telefon..

    Alamat email saya : zahrulazman@yahoo.com.my

    terima kasih jika saudara dapat emailkan alamat dan nombor telefon tempat latihan Nasrul Haq kepada saya.


    'Bersedia sebelum terlambat'
    'Lengkap sebelum darurat'
    'alang-alang menyeluk pekasam biar sampai kepangkal lengan'

     
  28. Anonymous On 31 March 2010 at 12:36

    yang di sebut kebanyakkannya di utara dan di sabah..area johor takde ker?saya setuju dengan apa yang sorang blogger tu ckp.semua bergantung pada niat.kalau niat tu kata benda ni haram.maka haramlah jadinya.tapi selagi ianya tidak menyekutukan Allah SWT, rasanya tak salah kalau kita tuntut ilmu.
    tentang ilmu ni,org tua saya ckp kenapa dia di haramkan sebab semuanya pasal politik.ini salah satu cara penjajah nak melemahkan org melayu.mereka dulu gerun dengan ilmu org melayu jadi apa yang mereka buat ialah "propaganda untuk menghilangkan nya dari orang melayu" boleh tak moderator beri alamat2 guru2 yang berada di selatan tanah air.email saya azalizan@hotmail.com.terima kasih. assalamualaikum

     
  29. Anonymous On 8 April 2010 at 00:43

    salam,sebenarnya amalan jurusan ni x tidak membabitkan agama.ia bergantung pada apa yg kita niatkan. HAQ itu sendiri bermaksud hak kita.ia adalah tenaga dalaman yg sememang ada dlm diri setiap manusia. cuma ramai x tahu nk kluarkanya.tenaga dalaman yg digabungkan bersama zikirullah.sy sendiri mengamalkn jurusan haq ini.tp bukan nasrul haq.

     
  30. ali On 9 April 2010 at 08:30

    Askum tuan
    saya ingin belajar nasrul haq,ada guru dikajang, semenyih atau area area yang berhampiran kawasan yang saya sebut ini, sila tuan email no hp atau alamat pada saya, wslam
    email saya alikajang@gmail.com

     
  31. rass On 9 April 2010 at 19:46

    inilah masalahnya jika org x faham ttg ilmu allah ni. dgr2 sj tp x tau hujung pangkalnya. bkn bmakna bila kita dh belajar ilmu power in, kita bleh memukul org sesuka.(x jadi punya).kekuatan dalaman ini berlaku bila ada org/jin yg mau mbuat kezaliman dan kejahatan pada kita. jurus ini pula sbg amalan utk mperkuat pertahanan diri(membina aura di sekeliling tubuh tujuan melindungi)di samping itu makrifat juga digunakan.utk peringatan,jgn cuba2 meniru latihan jurus sekiranya belum diisi oleh guru. tkut2 dikhuatiri benda lain yg mengisi dan memudaratkn diri.

     
  32. ali On 12 April 2010 at 00:00

    Askum tuan

    saya tidak mempunyai peluang untuk belajar nasrul haq dikampong saya sekitar 70an,(pantai timor) sewaktu saya masih disekolah menengah, oleh itu jika ada peluang saya ingin belajar jika ada guru sekitar tempat saya (comment 30)

    alikajang@gmail.com

     
  33. syah On 14 April 2010 at 20:18

    saya tinggal di bentong,pahang..saya ingin belajar nasrulhaq..dimana tempat untuk saya belajar nasrulhaq ini?

     
  34. Anonymous On 21 April 2010 at 09:42

    Kat YouTube ada trailer filem "HAQ", filem malaysia. Nampak macam jurus Nasrul Haq, tapi ganas lah, keluor api punya... link kat bawah niha..

    http://www.youtube.com/watch?v=2ukEDPZJh8w

     
  35. shah On 26 April 2010 at 02:39

    Assalamualaikum..saya tinggal di Perlis. Di mana bleh saya rujuk guru nasrulhaq. Tolong email saya..

    shahrizan211@yahoo.com

    Terima kasih.

     
  36. Mie On 26 April 2010 at 03:29

    Assalamualaikum..Saya ingin sangat belajar ilmu Nasrulhaq..Di mana saya boleh mempelajari ilmu Nasrulhaq di kawasan Kedah..

    tolong email saya..

    helmi8689@yahoo.com.my

    Terima Kasih...

     
  37. hidayat On 27 April 2010 at 18:06

    Mereka yang pernah belajar ilmu ni ade di sluruh Malaysia, Bahkan selruh nusantara... Setiap negeri ade yg pernah mempelajarinya..utk mencari mereka2 yg pernah belajar, tanye mereka2 yg pernah belajar ilmu silat kebatinan...x kire ape2 jenis pn..ianya hampir serupa..di tmpt sy negri sembilan ade...bile bertanye kpd guru yg pernah mengajar sy (x dpt abiskan blajar, sibuk dgn belajar di universiti), mmg ade dimana2 mereka itu...jika ade rezeki, kite akan dpt berjumpe dgn mereka2..kene rajin bertanye r...tp, nk blaja ni perlukan ksbrn, kekentalan hati melawan kehendak duniawi, dan adalah cara nk dekatkn diri dgn bantuan Allah dengan berserah sepenuhnya kepada-Nya. Tambah beliau lagi, Ilmu Nasrul Haq ni kire baru masuk tadika dlm mempelajari ilmu mengenali-Nya. Wallahualam...

     
  38. iqmal On 28 April 2010 at 01:28

    Assalamualaikum. Kalau ada saudara yg tahu di kuala lumpur atau lembah kelang dimana ada guru yg boleh mengajar, boleh email saya iqmal82@gmail.com

     
  39. md.faizul On 2 May 2010 at 09:40

    Salam budaya...mohon emailkan kepada saya alamat atau contact number perguruan sekitar KL @ Selangor...mohon bantuan saudara, jika tiada berikan alamat perguruan yg masih aktif skrg, sediakan payung sebelum hujan...bimbang hujan panas di tengahari...salam.

    uncle_jo99@yahoo.com

     
  40. shawlicious On 5 May 2010 at 18:19

    assalamualaikum
    minta saudara siarkan alamat di n.sembilan pula.
    terima kasih saudara.

    lavazoca@gmail.com

     
  41. Anonymous On 15 May 2010 at 10:52

    saya ingin belajar silat nasrul haq di batu pahat johor

    fauzi76@hotmail.com

     
  42. Anonymous On 29 May 2010 at 11:34

    kat area johor bahru ada tak? nak sediakan payung sebelum hujan..

    email: kojakm4@hotmail.com

    Terima kasih!

     
  43. Anonymous On 8 June 2010 at 20:19

    Kpd saudara alikajang sila hubungi saya di zulkombat@gmail.com

     
  44. Anonymous On 11 June 2010 at 06:02

    assalamualaikum dan salam ukhwah, selawat dan salam keatas rasullah s.a.w, keluarga dan sahabat-sahabat banginda. umur saya dah setengah abad, peringatan saya kembalikan sirih ketepaknya, kembalikan keris kesarungnya dan kembalikan maruahnya kelandasannya, sesiapa yang mengamalkan nasul haq peganglah dengan penuh teguh jgn terlepas, sesiapa yang tercari-cari, carilah dulu empat perkara wajib agar iman tak goyang, agar islam didahulukan baru tertib akan tersusun, iaini :- berjalan kpd allah ada 4 perkara iaitu, fikir pd perjalanan syariat, zikir pd perjalanan tariqat, sabar pd perjalanan hakikat dan syukur pd perjalanan makrifat. salam..., bantulahlah mereka yang benar2 ingin memperlajarinya, insyaallah diberkati allah adanya, amin. wassalam.

     
  45. Anonymous On 21 June 2010 at 04:19

    saya berminat untuk belajar nasrulhaq, saya tinggal di Kajang, Selangor.

    Jamaludin Sani
    jamsani78@yahoo.com

     
  46. Anonymous On 25 June 2010 at 04:02

    SITE NI DAH MATI AGAKNYE. SENYAP SAJA TAK AKTIF LANGSUNG..................NYAMPAH

     
  47. Zuhabli On 30 June 2010 at 10:30

    panca bayu boleh dikatakan sebagai kembar nasrul haq...diolah kembali dari segi susunan jurus2nya kerana nasrul haq sebenar tlh diharamkan oleh mereka yg buta mata hati..

     
  48. Anonymous On 1 July 2010 at 05:02

    Ramai yang bertanya tentang nasrulhaq. Ramai yang bersemangat tapi ramai juga hangat-hangat taik ayam.Kalau nakkan isinya kenalah bersabar dan tunjukkan kesungguhan barulah terbuka hati guru-guru nak mengajar. Ayuh carilah kami tersembunyi dalam nyata. Rasa-rasa macam nampak tapi hanya bayangan dan ilusi.Carilah dengan mata hati jangan dicari dengan mata ikan kering.

     
  49. mel78 On 7 July 2010 at 02:49

    salam saudara... ade x guru yg bertauliah d kuala lipis... jika ada tlg email ke saya..mohdkamil7819@yahoo.com

     
  50. Bangsawan Niaga On 8 July 2010 at 19:09

    Salam... ade x guru kat area klang
    email saya..er1dgreat@gmail.com

     
  51. Anonymous On 14 July 2010 at 08:48

    salam..saya berminat nak mendalami nasrul haq..ada tak guru di sekitar kota kinabalu sabah?

    makabuichi@gmail.com

     
  52. Anonymous On 20 July 2010 at 12:23

    blajar lah mengenal diri dulu?pastu baru cari guru silat..cari guru mengajar usul diri dulu..dah kenal diri xpayah guna silat pon...guna yang maha berkuasa ja..jadi solat dan jadikan doa senjata..mana ada manusia hebat dan kuat...yang kuat dn maha hebat hanya tuhan sekalian alam...ALLAHUAKBAR..HU ALLAH..LAILAHAILLALLALLAH...BETUL TAK PARA PENGAMAL SILAT YANG BACA NI..SYA BERI CADANGAN JA..SEBAB DULU PON SAYA BELAJAR MACAM2..TAPI BILA DAH TAHU SEGALANYA..TIADA APA PUN YANG LEBIH DARI ITU..SETIAP ILMU MANUSIA ITU TERBATAS..DAN JIKA KITA XKENAL DIRI..BELAJAR SILAT...KITA SYIRIK PADA ALLAH..KERANA APA?KERANA KITA MENGGUNAKAN YANG LAIN SELAIN DIA..SEBAB APA LAIN?ILMU ITU BUKAN ALLAH?ZIKIR ITU BUKAN ALLAH?DISITULA SYIRIKNYA..ITU SEBAB KITA HARUS MENCARU GURU USUL DULU...JANGAN SALAH LANGKAH..NANTI PAYAH KEMUDIAN HARI..

     
  53. Anonymous On 20 July 2010 at 12:38

    SORILAH PADA KENGKAWAN YANG MENCARI GURU SILAT..BUKAN NAK KATA SILAT XBAGUS..TAPI BAGUS PON ADA..MENYIHATKAN TUBUH BADAN..TAPI DALAM SETANDAN PISANG PON MESTI DA YANG BUSUK GAK..YANG BUSUK TU KITA CARI DULU..PANDANG YANG BANYAK PADA YANG SATU SELEPAS ITU BARU KITA PANDANG SATU PADA YANG BANYAK..INSHALLAH KITA SELAMAT DUNIA AKHIRAT..BELOM TENTU KITA SOLAT KITA ISLAM?BELOM TENTU KITA ZIKIR KITA ISLAM?BELOM TENTU KITA SILAT KITA MENEGAKAN ISLAM?ADAKAH KITA ISLAM DARI BUKU?ADAKAH KITA SOLAT DARI PANDUAN BUKU?ADAKAH KITA ISLAM YANG DITURUN MENURUNKAN?JIKA KITA ISLAM PADA BUKU BELUM ISLAM KITA...JIKA KITA ISLAM PADA TURUN MENURUN BELOM TENTU KITA ISLAM...ISLAMKAH KITA??????CARILAH JAWAPAN DISUDUT HATI KITA YANG KECIL ITU...SEDANGKAN ALLAH HANYA SURUH KITA MENGETAHUI KEBESARANYA..BUKAN MENGGUNAKAN KEBESARANYA..

     
  54. Anonymous On 20 July 2010 at 12:41

    KALAU XCAYA KORANG JUMPA GURU NANTI KORANG TANYALAH SENDIRI..BETUL ATAU TAK APA YANG AKU KATA...KALAU SALAH KITA DISCUSS LEN...YANG HIDUP HANYA DIA ...KITA ADALAH PALSU...ALLAHUAKBAR..HU ALLAH..HADIAHKAN FATIHAH PADA SEMUA GURU2..IBU BAPA..DIRI KITA SENDIRI..DAN PADA SEMUA UMAT MUHAMMAD S.A.W

     
  55. Anonymous On 20 July 2010 at 12:53

    AKU LAPAN BERADIK...SEMUA BELAJAR SILAT DULU..BELAJAR SEHINGGA DAPAT YANG HEBAT..XDA SAPE BERANI USIK KAMI ADIK BERADIK..AKU YANG PALING KECIL..ATAS2 AKU SEMUA ABANG2 JA..KAKAK XDA..TAPI SEKARANG DAH XDE DAH...SEBAB DAPAT YANG LAGI BEST,,SILAT2 XGUNA DAH..ARWAH ATOK AKU DULU SEANGKATAN DENGAN GURU2 PONDOK NASRUL HAQ..TAPI SAMPAI KAT KAMI ADIK BERADIK KAMI XPAKAI PON..NAK BELAJAR BOLEH LAH..NAK TRY PON BLEH..SEKADAR SENAMAN UNTUK BADAN..TAPI BILA WAT MESTI KITA RASA LAIN..JADI JANGAN WAT LAGI BAEK..

     
  56. Anonymous On 20 July 2010 at 12:56

    BILA LAHIR SEORANG ANAK ITU KEMUKA BUMI..IBU BAPALAH YANG MENCORAKKAN..JADI YAHUDI KA?JADI NASRANI KA?JADI MAJUSI KA?TAPI TAKDE SEBUT PON JADI ISLAM..KORANG PIKIAQ LAH BEK2

     
  57. Anonymous On 21 July 2010 at 22:07

    di klang dimana?

     
  58. Anonymous On 21 July 2010 at 22:09

    di klang atau shah alam dimana boleh belajar?emel skilly7777@yahoo.com

     
  59. Anonymous On 24 July 2010 at 06:58

    Bleh email ke mwadym@gmail.com
    Nak tahu lebih lanjut pasal Nasrul Haq. TQ

     
  60. Anonymous On 1 August 2010 at 02:52

    boleh email ke nuhayob@yahoo.com

    nak tahu lebih lanjut pasal nasrul haq...tq

     
  61. Anonymous On 14 August 2010 at 06:36

    ada satu silat dimana pengamal silat tersebut tanpa guna ilmu batin pn dpt kalahkn pesilat nasrul haq..

     
  62. Anonymous On 15 August 2010 at 21:49

    salam... di manjung, perak atau ipoh ada x nasrul haq.. kalu da leh email.. akunuar_87@yahoo.com.my atau akunuar_nye@yahoo.com.my

     
  63. Anonymous On 15 August 2010 at 21:51

    saya cuma nak tahu n belaja..kalu di izin Allah swt

     
  64. Anonymous On 17 August 2010 at 12:33

    Salam Perguruan Nasrulhaq... Saya amat berminat dgn Ilmu ni. Ada tak guru2 dari kawasan Selangor utk membolehkan saya belajar??
    Email saya: ymfoto@yahoo.com.my

     
  65. isham deankirrie On 29 August 2010 at 00:24

    mohon untuk mengetahui dengan lebih mendalam akan Nasrul Haq. syukran...
    ( ishamdeankirrie@gmail.com )

     
  66. Anonymous On 1 September 2010 at 04:50

    kat kedah ada tak nasrul haq .. tolong berikan alamat nya ..

     
  67. Anonymous On 6 September 2010 at 00:36

    :P

     
  68. SENI BELADIRI ISLAM On 17 September 2010 at 21:01

    saya tgal kat yan kedah... da x nasrul haq n... bagi alamat.. email kat saya fastuj08@gmail.com

     
  69. Anonymous On 19 September 2010 at 10:51

    salam untuk semua terutamanya kepada tuan emunya blog ni.al-fatihah untuk nabi kt,(NABI MUHAMMAD S.A.W),(KEPADA ULAMAK2 DAN WALI2 ALLAH S.W.T)serta kepada guru2 yg akan & selalu memimpin kt ke jalan allah S.W.T.juga kpd ibu bapa kt semua,umat islam didunia ini x kira yg msh hidup ataupn yg sdh meninggal dunia dn juga termasuk la dr kita sendiri.al-fatihah.mhn maaf ats kehadiran sy yg x diundang di blog ini.sy hnya ingin tahu,apakah ada guru yg mengajar jurus nasrul haq ni di terngganu.sy amt berbesar hati sekiranya saya diberitahu dimana dan siapakah nama guru yg blh mengajar sy diterengganu ni.ni emeil sy,(dieda4047@yahoo.com)mhn maaf andai ade yg tersilap...wslm

     
  70. Anonymous On 24 September 2010 at 02:13

    (saudara hamba ALLAH Swt)berdasarkan De'Harmsun On 25 January 2010 21:44 yg saudara katakan.harap faham,memburuk sangkakan ttg ulamak yg juga peyambung lidah RASUL adalah satu kesalahan,mereka menfatwa ia haram mgkn ada sebab2 yg tertentu yg saudara tidak ketahui,siapa saudara untuk mengutuk ulamak sedemikian? mungkin ada ilmu nasrulhaq yg telah disalahgunakan mybbkn ia mjd haram @ mgkn jg ada ilmu nasrulhag yg telah dicmpur adukkan dgn amalan yg tidak dibolehkan.harap saudara faham dan akui kesilapan saudara.jgn sekax2 bersangka buruk kpd ulamak.lidah yg bisu lbh baik dari lidah yg katanya blh mjd fitnah..ilmu haq adlh ilmu ALLAH..HAK ALLAH.oleh itu ilmu HAQ adalah hak ALLAH.hrp FAHAM.salam hamba ALLAH s.w.t

     
  71. Redcon On 6 October 2010 at 02:55

    salam semua terutama tuan punya blog...saya yusz dan berminat sgt ingin belajar haq ini...Saya berada di sungai petani. Siapa yang boleh saya hubungi di sungai petani..
    EMAIL SAYA...yus_kickers@yahoo.com

    Wassalam..

     
  72. Anonymous On 7 October 2010 at 10:35

    Saya Azizul dari Banting , Boleh emailkan tempat paling dekat untuk belajar haq ini. email saya: kair3372@yahoo.com

     
  73. Anonymous On 19 October 2010 at 00:54

    die hard fan eman manan dan silat tokku paloh.

    ya salam..

    ada yang jadi gila belajar nasrul haq sebab.. niatnya tak betul.. belajar dulu menjaga keimanan..ini tidak.. dah tunaikan yang 5,tapi boleh pulak tgk cerita blue dkt hp.. pergi dating..beromen lah.. tipu mak ayah la..enjoy sana sini..sakitkan hati sesama saudara islam lah..

    minum arak la walau sikit..lepas tu nak amalkan nasrul haq.. jadi sewel la jawabnya..

    belajar dulu tingkatkan keimanan,jauhi yang haram.... belajar bermuhasabah diri,dan belajar bersabar..dah ok semua.. kalau rasa nak menuntut..silakan,tapi tak semestinya nasrul haq je kita boleh menuntut..banyak lagi silat lain.. gayong pun tak kurang hebatnya..kena pulak dgn permainan seni cindainya..

     
  74. Anonymous On 19 October 2010 at 05:40

    assalamualaikum....

    ya,btul ckp dia itu...sucikan iman dahulu...slpas anda mmplajari smua ilmu alam ini anda akan berasa dgil... anda haruslah mgenal diri dan allah dulu...jika anda sudah mgenal,anda blh bljr plbgai ilmu....

    saya pun prnh mnuntut pelbagai ilmu...antaranya ilmu kbatinan,kekebalan,dan sbgainya...

    smuanya datuk sye yg ajr pda thun 2003...atuk sye sudah pakar dlm bidang ini..gelaran yang trtnggi ialah makrifat

     
  75. Anonymous On 20 October 2010 at 01:46

    Salam sdr anon 73. Jika nasrulhaq + gayong = perrgh! Belajarlah saudaraku anon 73, sbb banyak kebaikan bila dua-dua bergabung. Saling lengkap melengkapi. Seni cindai permainan lama pakaian orang dahulu kala. Namun masih bersifat fisik.Dapat belajar kipas nandung dalam nandung, barulah terasa kebatinan dalam silat tu. galilah lagi anon 73, mungkin dapat yang lebih baik. Pelajaran kebatinan seperti nasrulhaq ini adalah sebenarnya peluang untuk pembukaan ilmu kebatinan dan ilmu mengenal Allah. Jangan digusar apa yang orang kata kerana hanya jauhari shj mengenal manikam. Daripada murid lama Gayong.

     
  76. Anonymous On 20 October 2010 at 06:45

    Assalamualaikum, kepada saudara2 yang mengetahui, di mana untuk saya hubungi, untuk mengenali dengan lebih mendalam mengenai Haq,(P.Pinang @ Taiping) tolong emailkan kepada saya. Terima kasih.

    suhaimi.hashim@gmail.com

     
  77. Anonymous On 11 November 2010 at 09:00

    muhammar87@gmail.com (skudai, johor)

     
  78. Anonymous On 11 November 2010 at 09:01

    salam, boleh saya tahu gelanggang silat ini area skudai, JB. muhammar87@gmail.com

     
  79. Anonymous On 13 November 2010 at 22:01

    huh ramai gak peminat Nasrulhaq nih
    tak cangka.... tahniah tahniah... beramal kerana allah k... jgn kerana batin


    salam sume
    sepe4alif pj

     
  80. Anonymous On 28 November 2010 at 20:58

    ilmu yang sgt berharga..

    jika berminat dan bersungguh sungguh nak belajar.,

    sila email saya : myqin@yahoo.com
    lokasi : subang jaya..selangor.,

     
  81. Anonymous On 28 November 2010 at 22:57

    nasihat saya sblm belajar ilmu ni carilah dulu basic2 agama..syariat biar mantap dulu..

    bimbang jika kita terus meneroka tanpa pegangan yg asas akan berlaku kekeliruan dalam mencari jalan yang SATU..

    ilmu ape pun yang penting asas dlm rukun Islam tu dulu.. tak belajar ilmu ape pun kena lakasanakan jugak rukun islam tu..WAJIB!..

     
  82. mior On 28 November 2010 at 23:12

    saya ni bekas ahli 1976,oleh sebab diharamkan,saya pun berhenti dan lupa pula tapi bila dah tua2ni,dan ada sikit ilmu tasauf,saya rasa ingin tahu doa sebelum berlatih jurus2 tu!boleh tolong kpd meor59@gmail.com

     
  83. Ain Cho'aern On 7 December 2010 at 12:09

    salam..cmne nk blaja ilmu nasrul haq ni??
    dari seberang prai,penang..=)

     
  84. Anonymous On 20 December 2010 at 08:12

    salam kalo nak belaja nasrul haq kena tanya pengasasnya dato abdul samad idris dari n9.beliau lebih arif tentang nasrul haq.ada juga tempat yg aku belajar nasrul haq di kg pertanian masai johor sekitar tahun 1980

     
  85. Anonymous On 20 December 2010 at 08:38

    sambung semasa dlm latihan buat julung kali aku mula belajar aku disuruh utk berdiri ditengah gelannggang serupa seperti kita lihat diyou tube nasrul haq.Ia hanya guna hembusan nafas melalui hidung.sesekali aku tersilap menggunakan kaedah pancung rakanku terkena mengelupuh dan tergeliat menahan kesakitan.Nasib baik guruku ada penawarnya.rakanku pulih.Rakanku beritahu ia terasa seperti benda tajam.NASIHAT SAYA pada semua jgn salahguna ilmu nasrul haq guna jika perlu sekian

     
  86. Panglima Hitam On 12 January 2011 at 22:39

    panjang sejarah Nasrul-Haq ni... ianya diharamkan oleh kerajaan selepas mendapat tekanan dr bangsa minoriti. mereka gelak sakan sbb dapat beli org2 melayu yang bebal dan x de pengetahuan. tp bagus juga skrg kerana bergerak dalam gelap lebih baik!

     
  87. Anonymous On 13 January 2011 at 03:39

    Bergerak dalam gelap memang ada baiknya. Namun begitu dalam keadaan belum terdesak ni orang kita ramai buat tak kisah. Tak palah kami tengok je.Jangan pula nanti dah huru hara barulah terhegeh-hegeh nak belajar, sudah terlambat beb.Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian.........

     
  88. syfwan On 15 January 2011 at 00:43

    salam,boleh saya tahu dimana gelanggang nya..email saya wan_topstar@yaho.com/0122239992

     
  89. Nirwan On 15 January 2011 at 11:27

    salam...suatu ketika dahulu masa sy berumur 6 thn ay pernah melihat bapa sy mengajar jurus nasrulhaq di depan dan dlm rumah...sy curi2 blajar,tp sy kena marah sebab masih kecil lg...suatu ketika dulu depan rumah sy di jadikan gelanggang utk berlatih.....org kampung ramai yg dtg belajar dgn arwah bapa sy...arwah bapa sy belajar jurus nasrulhaq semasa beliu menjadi jurulatih di Dusun Tua Hulu Langat pd thn 70an-80an dengan profesor Mokhtar Lintang...selapas bapa sy kembali ke Rahmatullah,sy selalu bermimpi membuat gerakan jurus Nasrulhaq...8 adik beradik sy pernah belajar dgn arwah bapa sy,tp sekarang mereka dah lupa...sy dgn adik yg bongsu tak berkesempatan tuk belajar,yg peliknye adik sy x dapat mimpi ape2,cuma sy seorang selalu bermimpi...kadang2 sy mimpi lelaki berjubah putih mengajar sy berzikir"ALLAH"....TAPI SY XTAU SIAPA GERANGAN LELAKI BERJUBAH PUTIH TU....pernah sy praktikan jurus yg sy dapat dalam mimpi,tetapi sy di tegur supaya berguru...alhamdulilah,sy bersyukur supaya tidak menyimpang di jalan yg salah...tetapi sy masih belum jumpa guru yg bole membimbing sy...munkin sy belum bersedia sepenuhnya untuk mempelajari jurus-jurus nasrulhaq ni.....siapa yang ingin berkongsi atau ade maklumat boleh contact sy di no 012-6850820...

     
  90. Anonymous On 21 January 2011 at 09:07

    salam saya wahab dari s.petani. Tlg emailkan saya tempat atau kawasan berdekatan untuk belajar ilmu nie.. ni adalah harta pusaka orang melayu yg sgt berharga...tlg email saya.. awarznye1972@yahoo.com.my

     
  91. Anonymous On 15 February 2011 at 02:38

    blaja langkah kojap jo....
    tp nk intipati dio btahun...
    rmai yg x smpat abis blaja da lari...
    klau btul2 nk blaja,kukuh kn ilmu tauhid dlu...
    klau x,x pyah la blaja...

     
  92. Anonymous On 16 February 2011 at 00:35

    ada guru yang mengajar nasrul haq di johor bahru atau mana2 tempat di johor?sila email saya di is_mael32@yahoo.com

     
  93. SouL_InfinitY[!™Mi®UL™!] On 19 February 2011 at 22:50

    Gerak Haq...mse testing dlu..
    engtkan sama dgn Nasrul haq...tp lain...

     
  94. SouL_InfinitY[!™Mi®UL™!] On 19 February 2011 at 22:52

    jgn lupa email kt kau... soulinfinity77@yahoo.com ..tQ

     
  95. Anonymous On 24 February 2011 at 18:45

    either gerak haq or nasrul haq, both of it claimed their martial art using spiritual technic/energy. but as a muslim we understand there's no such thing happen suddenly with out someone/something make it happen... also, their proudly claimed been surrounding by spirit called Wali as their assistant which is very suspicious.. are they have knowledge to explains all this. im looking forward to hear it.

     
  96. Anonymous On 26 February 2011 at 22:59

    salam tuan...

    Boleh email saya..alamat guru yg mengajar di kawasan sg.petani / perlis ....

    amieyla_mika@yahoo.com.my

    terima kasih..

     
  97. Anonymous On 13 March 2011 at 20:40

    salam.....

    saya sedang mencari guru yg boleh mmbawa kepada jalan yg diredhai oleh ALLAH SWT.....

    boleh emel kan kpd saya tentang...guru yg boleh mengajar ilmu HAQ di kawasan negeri MELAKA....

    sy berharap sangat....supaya saudara islam dan anak bangsa kita mendapat kesinambungan ilmu ini di generasi akn datang....

    semuanya untuk agama, bangsa dan negara.....

    fit3sircome@gmail.com

    terima kasih....

    wasalam....

     
  98. Anonymous On 14 March 2011 at 16:46

    salam tuan. boleh email perguruan nasrul haq di area kl, pandan,ampang berdekatan mungkin di kg baru. email sy : muslimhubresources@gmail.com

     
  99. syam On 5 April 2011 at 22:22

    salam..boleh e-mail kpd saya guru yang mengajar ilmu HAQ sekitar kawasan pulau pinang dan kedah..

    harap dapat bantuan dari saudara..

    email saya:bdkbundle81@yahoo.com

    wasalam...

     
  100. Anonymous On 8 April 2011 at 22:09

    salam buat semua,saya salah seorang yang minat dalam mempelajari ilmu warisan pondok(nasrul haq)sekarang saya menetap di kl area gombak alamat emel saya iskandar_eyta@yahoo.com.my
    -boleh sertakan alamat yang terdekat amatlah di alukan

     
  101. Anonymous On 9 April 2011 at 19:37

    ASSAMUALAIKUM,KPD PEMINAT NASRUL HAQ.DULU AYAH SY PNAH BLAJR ILMU NI DKT SEMANGGOL PERK SEKITAR TAHUN 70an,OLEH KERANA DIISHTIHARKAN HARAM,AYAH SY TELAH BUANG SEMUA,KITAB2,RAJAH,BAJU,SELENDANG,& SIJIL.OLEH KRN TELAH TINGGALKN ILMU INI AYAH SY TELAH BANYAK LUPA BERKENAAN GERAK,AYAT&ZIKIR TENTANG ILMU INI KRN SEMUAPANDUAN TENTANG ILMU INI TELAH TIADA.....JADI KPD SESIAPA YG MENGETAHUI DMANA TEMPAT PERGURUAN ILMU INI YG MASIH ADA SY HARAP DPT MENBERI ALAMAT NYA KPD SAYA,KRN SY SANGAT BERMINAT DNGAN ILMU&INGIN MEMPELEJARINYA.SEKIRANYA ADA DKWASAN UTARA LG BAIK.(no tel sy 0135066759)

     
  102. Anonymous On 19 April 2011 at 23:17

    salam..boleh bagi contact guru yang mengajar nasrul haq di selangor sekitar puchong-shah alam-putrajaya tak????kalau ada email saya di hanniey19@yahoo.com..
    wassalam..

     
  103. Anonymous On 24 April 2011 at 10:25

    MINTA CONTACT NO. MURSHID NASRUL HAQ BERTAULIAH AREA GERIK. (tokdai@yahoo.com)

     
  104. Anonymous On 15 May 2011 at 06:03

    saye nak tahu area perak yg ade ajar ..
    klau ade email kat spraint_xx@yahoo.com

     
  105. zaid On 9 June 2011 at 21:37

    salam, klau di pahang ade maner2 guru yg bleh ajr sila email kpd sy
    genjie_killer@yahoo.com

     
  106. Anonymous On 11 June 2011 at 19:41

    salam saya berminat dgn pembelajaran nasrul haq...boleh emailkan gelanggang yang ada di kwasan KL..saya duduk di kawasan gombak

     
  107. Anonymous On 11 June 2011 at 19:44

    lupa pulak email saya zul_melati@yahoo.com

     
  108. Anonymous On 13 June 2011 at 03:38

    SALAM PERKENALAN..............
    SAJE NAK MENCELAH YER
    TAK SALAH BELAJAR,YG SALAH KLU DAH BELAJAR TAK IKUT APA YG D AJAR .
    ADA 17 PERGERAKAN ....
    UTK LATIHAN JASMANI JE....
    TAPI TUK KUATKAN JURUS KENE R BELAJAR ILMU AGAMA ,ZIKIR2 ,AMALAN2 .....
    KLU TAK SILAP 1MSIA ADA GURUNYER...........
    JOHOR PN ADA

     
  109. Anonymous On 12 July 2011 at 07:37

    betul tu ANON108...17 hanyalah kulitnya shj.....zikir n amalan itulah isi patinya...berserah kpd ALlah itulah kewajibannya....insyaallah...

     
  110. Anonymous On 24 July 2011 at 03:19

    mane nk blaja kt area kajang....atau pun yg berdekatan ngan kajang ke...email saye siv_happened94@yahoo.com

     
  111. 5057akulahhb On 5 August 2011 at 14:47

    Haq itu.....haq Allah.Bila datang yg haq, yg bathil pasti lenyap............

     
  112. Anonymous On 2 September 2011 at 08:46

    saya kat area shah alam , berminatak belajar tapi tak tahu dekat mana nak rujuk , kalau area shah alam dekat mana tempatnya dan siapa untuk saya rujuk ?

     
  113. Anonymous On 6 September 2011 at 05:37

    Saya boleh mengajar, inyaAllah. saya di Nilai, N9. Hubungi: dihatiabadi@yahoo.com

     
  114. Anonymous On 15 September 2011 at 02:36

    dulu bpax gua pon ada blajar dkat jasin mlaka,tpi sdah buang cbab di haram kn..mang menakjub kn,tpi bpax gua kte di haram kn

     
  115. Anonymous On 16 September 2011 at 01:08

    assalamualaikum. saya ingin menuntut ilmu nasrulhaq ini. boleh tolong email kan kepada saya di manakah terletaknya gelangang perguruan ini di sekitar Selangor serta no hp nye sekali. harap maklum. terima kasih. email - tun_kar9@hotmail.com.

     
  116. Burhanuddin Mohamad Rusli On 19 September 2011 at 20:47
    This comment has been removed by the author.
     
  117. za On 27 September 2011 at 01:52

    1976,klebang besar Melaka acara khatam besar2an,pi tidak sempat menuntut sudah di haramkan,dapat tahu ada lagi dari net, semangat kembali semula tetapi ada ke di temasik.temasik ni tempat yg leceh,kalau ada Alhamdulillah.zamryanis@hotmail.com.di mana ye? di johor pun dekat juga. terimakasih.As salam

     
  118. Anonymous On 7 October 2011 at 01:44

    Di kuantan ade lagi x guru-nye kalu ade sape2 yg tahu sila e-mail kat sy.... graingertech@yahoo.com

     
  119. Anonymous On 27 October 2011 at 19:38

    Ayah saya pnah amalkan n saya pernah nampak kad ahli yg mempunyai baiah di belakangnya..sekarang x amalkan da..syarat wajib x blh tggl solat

     
  120. Anonymous On 4 November 2011 at 09:28

    dulu aku pun blaja ilmu ini smpai habis...umur aku baru 18...aq brsal dry johor...aq blaja ilmu ni sejak aq dri umur 14 tahun lagy...aq nasihat bgy sesiapa yg nk amek ilmu ni,,fikir la pnjg2...baik mmg baik,,tpy ingt baik kdng2 ad jahat nya...bgy shabat yg no post dye 119,,solat bkn la syarat wajib nya...jka solat kerana terikat dgn sesuatu/solat kerana mngharapkn sesuatu maka solat nya sia2 aja...solat bkn la krn trikat tpy dgn rela haty dn tunduk pde pncipta...solat i2 mmg kewajipan bgy semua umat islam..bgy sesiapa yg ada mklumat tntg segala mcm ilmu jgn la dedah kn pde umum sebab rakan2 sebaya kita tdak tahu erti prjuangan dn hnya tahu mlkukn kmungkaran...niat nya rakan2 sebaya kita utk mndapatkn ilmu hanya utk mndptkn nma,pngkat,darjat,d takuti ramai dan utk memudahkan perkara yg mungkar d lakukan nya...aq mohon sgat2 jgn la d beri ske2 aty ilmu ni...

     
  121. Anonymous On 6 November 2011 at 00:11

    hggh

     
  122. Anonymous On 6 November 2011 at 00:14

    aku ader kenal ngan sorang guru ni kat area sentul,dan die nie mmg aktif lagi ni aku bagi no pon die 0126474784 adam.tak tau la die nak amik korang as anak murid dier ker tak..

     
  123. Anonymous On 8 November 2011 at 05:25

    aslm,kalo area penang d mana nk belajar,dgr kata d teluk kumbar ada yg ngajar setelah d risik sape pon x tahu,kalo ade sesape tahu area penang email pada sy yg sedang mencari;moyong_78@yahoo.com

     
  124. Anonymous On 22 November 2011 at 01:35

    saya sagat tahu sekali degan nasrul haq tidak ada yang salah degan ajaran nasrul haq.semua nya pada waktu itu demi bangsa melayu. bangsa melayu pada waktu waktu itu sagat lemah segala2 nya.bangsa kita hancur setelah mei 1969.untuk menyatukan melayu maka di ajarkan nasrul haq oleh kerajaan malaysia.pendiri dato samad idris dll.di ajarkan agama,politik,ilmu beladiri.ada belia harapan utk pemuda nya,dibawah nasrul haq

     
  125. Anonymous On 22 November 2011 at 01:50

    jadi jagan asal cakap apa itu nasrul haq.sampai tun husein on perdana menteri malaysia tahu apa itu nasrul haq.dia tahu semua nya.kerajaan malaysia yg bentuk demi bangsa melayu.maka nya nasrul haq ada di semua negeri di malaysia sampai sabah dan serawak, biar lah ini rahsia bangsa melayu.apa kah dulu bangsa melayu itu agama islam nya kuat????sagat lemah dan banyak sirik nya.pembena agama nasrul haq ada lah profesor dr muhtar lintang dari university islam malaysia.

     
  126. Anonymous On 22 November 2011 at 02:05

    belajar lah dan cari lah guru2 nasrul haq di seluruh malaysia ada dan tidak haram ajaran nya dan jagan di liat sepotong2.bekastimbalan perdana menteri anwar ibrahim juga tahu apa itu nasrul haq,kerana bapak nya berteman baik dgn haji yohanis salah satu pendiri nasrul haq.anwar yg dulu nya tidak mau masuk umno din akhir nya masuk umno dan sempat jadi timbalan perdana menteri.dulu anwar itu di penjarakan kerajaan malaysia.sekarang melayu pun sudah mulai retak...kerana sudah merasa kuat...kita perlu hidupkan semagat nasrul haq lagi.

     
  127. azli On 30 November 2011 at 19:13

    As'salam! mohon bertanya di mana boleh saya mempelajari persilatan ini, saya tingal di kawasan setapak, kuala lumpur. ini email saya ( azlisali@gmail.com )

     
  128. Anonymous On 7 December 2011 at 03:53

    bekas perdana menteri malaysia ada lah ahli nasrul haq juga, tanya lah dia .nasrul haq tidak mau ribut.hanya politik yang buat haram waktu itu.tapi orang2 nasrul haq sudah jaya di malaysia dan sudah jadi perdana menteri abdulah ahmad badawi.

     
  129. Anonymous On 7 December 2011 at 21:05

    asalamualaikum.. saya warga klang. dimana saya boleh mempelajari silat ini? bolehkah tuan terangkan sedikit sebanyak tentang silatini kepada saya? email saya di wan_adnan@ymail.com

     
  130. Anonymous On 11 December 2011 at 07:03

    sy mohd azlan sy brmnat dgn ilmu silat,skrg ni sy ingin mncrai guru nasrul haq,krana sy igin mnjaga kluarga dan org islam skiranya sesuatu akn brlaku.sy area perak email arez_lanz@yahoo.com

     
  131. Anonymous On 12 December 2011 at 00:11

    salam nasrul haq....nasrul haq di haramkan krn dr mahathir takut nasrul haq ini akan lebih kuat dari umno.jadi jabatan perdana menteri berusaha untuk meharamkan nasrul haq.ahli2 nasrul haq fahambetul dan tidak pernah melawan kerajaan. kerana di dalam sumpah nasrul haq ada lah membela neagara.dan pendiri nasrul haq ada lah tan sri samad idris yg pada waktu itu ada lah angkota kabinet hanya diam.kerana di bentuk nya nasrul haq untuk kepentinga bansa melayu jadi nasrul haq bersikap diam apa yg di buat dr mahathir mengharamkan nasrul haq.kalau mau marah ahli2 nasrul haq bisa tapi sesuai amanat sumpah nasrul haq lebih baik diam.jadi bukti nya ahli nasrul jadi perdana menteri malaysia ia itu abdulah ahmad badawi,banyak ahli2 nasrul haq yang jaya di malaysia memegang pemerentahan dan tentara... malaysia.apa kah kita harus muncul lagi demi bangsa melayu ?????? yang mengharamkan nasrul haq tidak faham apa itu nasrul haq menuduh yg bukan2 hanya untuk menutup akan kekuatan nasrul haq...kita harus bangkit lagi demi islam di malaysia yg mulai banyak di tingalkan bangsa melayu hidupkan nasrul haq lagi kita minta bekas perdana menteri abdulah ahmad badawi utk jadi ketua nasrul haq

     
  132. Anonymous On 20 December 2011 at 01:33

    ada x guru nasrul haq di johor bahru

     
  133. Anonymous On 28 December 2011 at 12:52

    Assalamu'alaikum,

    Alhamdulillah, akhirnya jumpa juga saya dengan laman blog yg membincangkan mengenai Ilmu Nasrul-Haq. ayah saya pernah mengusai ilmu ini sewaktu zaman bujangnya. bila saya minta sungguh2 untuk turunkan ilmu tersebut kepada saya, tapi ayah saya enggan mengajar kerana beliau tidak diijazahkan utk menurunkan Ilmu suci tersebut. Beliau suruh saya mencari sendiri jika benar saya bersungguh. dan sesungguhnya saya memang bersungguh atas dasar membela maruah bangsa dan agama Islam terutama. memandangkan zaman kini, maruah Islam semakin dipandang rendah oleh masyarakat yg memusuhi Islam. Maka, apalah kiranya jika saya membuat persediaan membela agama Allah yg Maha Suci ini, dengan memlengkapkan dada dengan persiapan Ilmu yg Allah turunkan juga untuk membela agama NYA.
    ALLAHUAKBAR...

    saya mohon admin untuk emailkan kepada saya alamat guru yang mengajar Ilmu Allah ini di negeri JOHOR atau berdekatan selatan M'sia di email saya.

    mnwan_90@yahoo.com

     
  134. Anonymous On 11 February 2012 at 18:19

    gurunye ader kat taiping....rasanye fidyah kene bayar dlm rm777.77

     
  135. Anonymous On 11 February 2012 at 18:21

    kene bawak tasbih skali...jgn luper

     
  136. Anonymous On 10 March 2012 at 23:42

    macammane nk bljar?

     
  137. alcenamyspacetunai On 14 March 2012 at 09:30

    saya dari penang...umor 21 tahun..saya pun tgh mencari ilmu nasrul haq ini utk dipelajari...jika seseiapa yg tahu dimana saya boleh dapatkan alamat guru yg mengajar sila call saya..0175224672..-man-

     
  138. Anonymous On 22 March 2012 at 01:54

    salam..kenapa kena fidyah sampai 777.77 yer?..maaf bertanya?..lepas tu tasbih utk ape?..sy ada dgr yg kena bwk kupiah putih sekali...utk ape yer?..maaf jika soklan ni kurang cerdik atau menyinggung perasaan perguruan Nasrul Haq...tq.

     
  139. Anonymous On 23 March 2012 at 01:52

    betul ka gurunya ada di taiping...
    di mana..???

     
  140. Anonymous On 28 March 2012 at 10:02

    tepuk dada tanya iman...sesungguhnya ALlah maha mengetui apa yg terlintas di lubuk hati kita....nit kita...dunia kah...akhirat kah....

     
  141. Anonymous On 28 March 2012 at 10:06

    epuk dada tanya iman.....sesungguhnya ALlah maha mengetahui apa yg terlintas di lubuk hati kita...apakah niat kita....dunia kah.....akhirat kah....manusia boleh di kaburkan matanya...tetapi ALlah maha melihat dan bujaksana.....baik dibalas baik ....jahat dibalas jahat di duni dan di akhirat...tiada hutang2...tunai.....tunggu saje lah kedatangan pembalsannya di dunia skg...dan di akhirat kelak.....ALLAHHUALAM.....

     
  142. Anonymous On 17 April 2012 at 04:29

    Ilmu Nasrul Haq ini bukan untuk menyerang, tetapi mempertahankan diri. Ia mengandungi sumpah/ bai'ah mentaati semua perintah Allah. Diharamkan kerana DIKHUATIRI pengamalnya gagal mentaati perintah Allah , lebih-lebih lagi di zaman yang serba mencabar ini. Sumpah yang dilafazkan tidak boleh dipermain-mainkan.

     
  143. Anonymous On 17 April 2012 at 08:50

    JGNLAH BERAMAL KERANA TAKUTKAN SUMPAH>>>>TAPI BERAMAl LAH KERANA ALLAH.....

     
  144. Anonymous On 17 April 2012 at 20:04

    Kalu ada d melaka.sy nk belajar.msg me at 0176147745.tq

     
  145. Anonymous On 26 April 2012 at 20:05

    Jika tuan mencari paku, paku ada didalam papan..
    Jika engkau mencari 'aku', "AKU" ada didalam "lipatan"...
    "Lahaulawalla Quwataillabilla"

     
  146. Anonymous On 14 May 2012 at 21:12

    rasenya kat johor ade gurunya area ayer itam n kluang..

     
  147. Anonymous On 17 May 2012 at 00:44

    Salam saudara2ku..sy dri johor.mmg teringin nak belajar ilmu nie..area johor/melaka ada x??

     
  148. KAMI On 18 May 2012 at 16:43

    Assalamualaikum.. area kuala terengganu dan segamat,johor ad guru x?

    kalu ad harap email
    dr_firdaus92@yahoo.com

    terima kasih blako...

     
  149. Anonymous On 7 July 2012 at 08:55

    Alhamdulllah, ini malam kedua saya belajar jurus 17 nasrul haq...dan alhamdulillah diajarkan langsung oelh abang angkat saya yang merupakan guru pewaris langsung arwah haji johannes.....saya orang indonesia...dan Allah telah memepertemukan saya dengan anak kandung arwah haji johannes yang sekarang menjadi abang angkat saya....insya allah...tidak ada yang haram dalam mempelajari jurus ini...karena setiap gerakan selalu disertai dzikir kepada allah....

     
  150. Anonymous On 12 July 2012 at 07:43

    As'salam.sy anwar dari bentong pahang.dah lama sy berminat dgn silat nasrul haq ni,tp x jmpa tmpt yg ada utk mempelajarinya.blh sy tau,dimana gelanggang yg berdekatan dgn area bentong pahang? Ni email sy anwar_aisha2226@yahoo.com.

     
  151. Anonymous On 14 July 2012 at 09:34

    sd

     
  152. Anonymous On 14 July 2012 at 09:36

    sya berminat untuk mmpelajari ilmu yg mcm nie. boleh sya tahu di mana untuk dptkn ilmu yg mcm nie... call sy d 0124649636 nama sya syaiful akmal. tlog call sya. sya berminat sgt untuk mmpelajri ilmu ini demi untuk kbaikan . .

     
  153. Anonymous On 28 July 2012 at 23:13

    adakah ia dikatakan tarikat n makrikat

     
  154. Anonymous On 1 August 2012 at 19:04

    jurus2 dalam silat ni semua mengikut rukun solat kita..sy pernah juga berguru..tp xsempat abis lg..

     
  155. Nurul hidayah zakaria On 2 August 2012 at 22:39

    saya suka nasrul haq. ayah saya kata ada orang tertentu sahaja boleh belajar dan mengajar ikut peringkat. ada yang boleh ajar orang umum, ada yang boleh ajar family sahaja.dan ada yang boleh ajar sekiranya seseorang itu bersungguh2. mcm ayah saya cuma boleh ajar family shj dan kene minta kt dier.xminta, dier xbg.itu syarat nk blajar.pengeras dier, ikut sebanyak guru yg bg pengeras sebelum nie.ciri2 yg boleh belajar: yg boleh kawal marah dan jaga solat. klu kita nak kenekan org dlm keadaan marah, jurus tu kena pada kita balik. tu yg abah cakap. adeq beradeq cuma 3org je boleh bawa.2 xabis blajar. yg sorang tu...masih blajar sampai sekarg. klu blajar jurus nie, badan sentiasa panas..sbb tu org yg panas baran mcm abg saya xboleh belajar.takut salah guna.

     
  156. shawal farida yani On 3 August 2012 at 18:09

    benda ini ajaran sesat lh x korang nk tiru
    megutuk allah swt

     
  157. Anonymous On 26 August 2012 at 01:15

    assalamualaikum dan salam ukhwah...
    saya ada terbaca comment dari sahabt kita yg mnyatakan nasrul haq diharamkan... mngikut apa yg sya tgh pelajari n tahu dri sesorang nasrul haq diharamkan kerna org luar tkot dgn keblehan yg org melayu ada... betol ke??? kalau saya silap saya mohon maaf hnye ingin mncri ilmu

     
  158. Anonymous On 3 September 2012 at 08:35

    Salam Semua....ada sesiapa yg boleh beri matlumat ada x guru Nasrul Haq di kawasan Taiping atau dikawasan sekitar Perak Utara...banyak perkara yg saya nak bertanya dan pelajari nya.....Harap dpt membantu...boleh emailkan saya di yob_kide@yahoo.com.my atau sms saya di 011-14459344.

     
  159. Anonymous On 4 October 2012 at 02:36

    Warisan yg semakin hilang...

     
  160. SOLUSI HIDUP SECARA ALAMI On 6 October 2012 at 09:35

    Salam...sesiapa yg ingin blajor nasrulhaq (area sabah) blh hubungi sy...insyaAllah sy dpt mmbntu...0143579051 nizam

     
  161. PC TWEAKS On 16 October 2012 at 04:34

    baiah dia mcm mana? blh tlg jelaskn.. terima kasih.

     
  162. bink On 16 October 2012 at 22:36

    Asalamualaikum semua,
    Boleh bagitahu dimana boleh saya belajar Nasrul Haq di selangor mahupun kuala lumpur?

    Nurashidnm@yahoo.com

     
  163. buangnoor On 28 October 2012 at 06:39

    salam sejahtera untuk semua ahli seperguruan , dari Gelanggang "B" padang balang gombak k.l.

     
  164. Anonymous On 2 November 2012 at 09:48

    Assalamualaikum wrt dan salam persaudaraan,saya pelajari ilmu ini pada akhir 1981 di HQ N/Haq Kg.Pandan..Alhamdulillah..ia amat banyak membentuk personaliti saya..semoga ALLAH memberkati dan merahmati kita..kepada yg minat dan ingin belajar,betulkan niat dulu..mohon petunjuk dari ALLAH..buatlah solat sunat Istikharah dulu..setelah dapat petunjuk carilah guru yg sebenar ..untuk itu, buatlah solat hajat..mohon ALLAH pertemukan anda dengan guru yg boleh membimbing anda kepada keredhaanNya. Dulu saya berkesempatan bersama dengan Allahyarham Bapak Prof.Muchtar Lintang,Allahyarham Tn.Hj.Johanis dan Allahyarham Tok Sutan/Suten (dari Melaka)..saya rindu pada mereka..semoga ALLAH merahmati mereka serta kita semua ahli seperguruan..Amiin.

     
  165. mat On 4 November 2012 at 01:39

    klu ada sesiapa yg sudi utk mmbantu sy mempelajari Nasrul Haq ni....boleh tolong info..x kira dimana.sy area kelantan/terengganu.. din_pirate98@yahoo.com

     
  166. Anonymous On 5 November 2012 at 04:32

    Salam buat ,semua simpatisan nasrulhaq.
    Alhamdulillah gema dan gaung nasrul haq masih ada di-seluruh nusantara dan banyak dari alumni nasrulhaq ,yang telah berjaya dan sukses di bidang masing2.
    Terdiri dar bekas perdanamentri ,timbalan perdana mentri ,mentri,para jendral dan pegawai tinggi,banyak yang tadi nya adalah ,murid2 nasrulhag,yang mana tadi nya mereka semua ,di latih dan di tanamkan rasa nasionalis cinta negara dan agama (islam)dan rasa kepercayaan diri bangsa melayu,dan mempersatukan melayu dari seluruh negri MALYSIA
    negri di Malaysia.
    Dari itu saya ,sebagai anak tertua dari pendiri nasrulhaq ,merasa bangga dan mengingatkan kepada bangsa melayu ;harus selalu bersatu untuk menghadapi cabaran masa akan datang

     
  167. Anonymous On 5 November 2012 at 04:44

    Salam ,semua buat ahli dan sipatisan nasrulhaq.
    Saya yoserizal bin H johannes,anak tertua dari pendiri nasrulhaq,
    Sangat berbesar hati ,bagi saudara2 yang ingin bertanya dan mau mendalami berkenaan nasrulhaq dapat saudara ku sekalian menghubungi saya : +62 08562008770. +62087778887850. Atau email , 08562008770@yahoo.com

     
  168. Anonymous On 6 November 2012 at 01:26

    Salam,

    Saya berminat untuk mempelajari Nasrul Haq. Harap sesiapa yang sudi memaklumkan di mana saya boleh mempelajarinya di sekitar Selangor...saya tinggal di kawasan Shah Alam.

    joharijurid@yahoo.com

     
  169. Anonymous On 25 November 2012 at 03:58

    Salam semua,

    Saya salah seorang pengamal ilmu Allah ini, Jurus mirip pada Nasrulhaq tetapi tidak di panggil Nasrulhaq. Nasrulhaq mempunyai 17Jurus, tetapi saya belajar 18Jurus. Jurus ke18 ini tidak ada dalam Menu Jurus Nasrulhaq. Guru saya menceritakan pada tahun 1978 beliau dijemput oleh kerajaan malaysia untuk membersihkan ajaran Nasrulhaq. Beliau ke seluruh negara dan mendapati semua ajaran Nasrulhaq tidak berada dilandasan yang betul. Beliau megalahkan semua perguruan Nasrulhaq. Kepada sesiapa yang ingin belajar, berhati2 memilih. Jangan kita membeli tiket ke neraka hina-dina.

     
  170. Anonymous On 30 November 2012 at 01:17

    Salamunalaik. Anonymus yang di atas ada sebab jurus tu 17 bukan suka suka diletakkan bil17. Tentang pembersihan itu saya tak pasti tapi yang pastinya jurus itu dah dirosakkan! Jangan bersikap takbur kerana itu pakaian tuhan. Jika dirasakan nasrulhaq ini sesat ke atau membawa ke neraka mintalah petunjuk Ilahi.

     
  171. Anonymous On 3 December 2012 at 19:53

    salam..saya teringin nk belajar nasrul haq ni..di kelantan ada xgelangan nasrulhaq ni?ni email saya dapi_89@yahoo.com

     
  172. akmal akram On 12 December 2012 at 06:30

    nasrul haq adalah ilmu pukulan angin...yang boleh digunakan dalam keadaan yang tenang dan berserah diri kepada allah swt...NASRUL HAQ adalah ilmu yang banyak menggunakan ayat suci al-quran...haruslah bersikap sabar dan tenang...ilmu ini juga haruslah digunakan dengan cara yang betul kerana ilmu ini tidak boleh digunakan dalam keadaan yang marah dan baran...

     
  173. Anonymous On 21 December 2012 at 02:34

    as salam....nasrul haq yg saya belajar pada tahun 2007,adalah sama dgn yg diatas....mempunyai 17jurus,dan jurus yg ke17 adalah ibu jurus......mungkin ianya sama dgn saudara2 blajar dulu,cuma pemahaman yg buat ia berbeza,tertakhluk pada kefahaman masing2...ujian dan dugaan yg guru sering ceritakan,adalah berbeza2..setelah tamat perguruan,sy trus diuji dgn pergaduhan yg melibatkan perkauman...hmmm sebelum mengambil sesuatu yg hebat,fikirkan ujiannya yg bakal dtg juga hebat...ada juga yg mengatakan ini adalah permainan wali2,atau pakaian bg wali2,dan ada juga mengatakan ini berkaitan dgn jin....bg saya yg telah belajar,langsung tidak rasa bersalah menggunakan ilmu ini,kerana tidak ada pujaan atau tangkal atau azimat dan mantera,semuanya adalah doa yg di pinta dr yg maha esa allah s.w.t....

     
  174. Anonymous On 24 December 2012 at 21:03

    mohon bertanya,

    dalam sebahagian silat pukulan jarak jauh teknikal nafas amat dititik-beratkan, cth tahan nafas ketika bertahan drp serangan musuh dan lepaskan nafas ketika membuat pukulan jarak jauh terhadap musuh,

    DALAM silat nasrul haq apakah teknikal nafas ini turut ditekankan ATAU hanya perlu bersikap tenang dan berzikirullah sahaja,

    terima kasih,
    BRR

     
  175. Anonymous On 25 December 2012 at 18:19

    Aslkm para ikhwan sekalian..manusia(kitalah), nampak yg hebat2 , sibuk dok cari, tp kita tak nampak yg Maha Hebat, itu yg tak cari, ,sedangkan ada dekat dgn kita. Wallahu a"lam

     
  176. VirtualRealityGold Moderator On 27 December 2012 at 01:01

    saya menetap di johor bahru...benar2 berminat untuk belajar...boleh tolong email ke saya di muhamad.yusof@gmail.com

     
  177. Anonymous On 18 January 2013 at 09:15

    sy menetap di johor bahru dan benar2 ingin belajar nasrul haq dan ingin mencari guru yg mahu mengajar sy..tolong email kepada saya faris_muhamad02@ymail.com

     
  178. Anonymous On 30 January 2013 at 18:18

    Assalamualaikum
    Buat solat istikharah,mintak petunjuk pada ALLAH S.W.T mana yang benar mana yang salah,hanya dengan kata-kata tidak membantu kita..yang memberi pahala dan dosa bukannya manusia..tiada yang benar melainkan benar-benar belaka..maapkan saya andai ada tersalah kata.. hafiz :)

     
  179. Anonymous On 3 February 2013 at 02:36

    spe nk blaja..btolkan niat jauh lubuk HATI krne ALLAH...
    btolkan amal dn iman yakin serta cukupkan solat 5 waktu...
    bru hubungi sy 0134827718

     
  180. wen1341217 On 28 May 2013 at 08:18

    Assalamualaikum
    Alhamdulillah ramai yang sedar bahawa perlunya dalam diri masing-masing mempunyai ilmu bela diri. saya amat tertarik dengan komen dari sahabat-sahabat tentang ilmu ns.

    cuma saran saya tuan-tuan yang ingin belajar fikir dan renung balik apa perlunya mempelajari ilmu tersebut. adakah sebagai untuk menunjuk ( beladiri ) atau untuk mengabdikan diri kepada allah. kerana ns bukanlah sekadar untuk pertahanan diri, bangsa dan negara sahaja. malah ia lebih menjurus kepada pengabdian kita kepada allah.

    new1341217@gmail.com

     
  181. wen1341217 On 30 May 2013 at 07:19

    Assalamualaikum

    salam ns untuk semua ahli yang lama & yang baru.ns berada diseluruh negara malah di nusantara. saya rasa terpanggil apabila membaca komen2 dan peringatan yang membina dari sahabat pembaca. saya pernah belajar ns dulu setelah saya tahu ilmu tersebut haram dan diharamkan untuk belajar. malah ada yang mengatakan ajarannya sesat.

    sepanjang saya belajar berbekalkan sedikit ilmu agama dan sentiasa bertanyakan guru-guru agama yang mashur di tanahair bila ada maslahah. saya sentiasa mencari dimanakah salah dan sesatnya amalan ns. tak pernah saya jumpa kerana sebenarnya yang salah diri kita sendiri bukan ilmu itu yang salah.

    diri kita nak mencari kelebihan salahlah kita, sedangkan diakhir pengajaran ilmu tersebut tersangatlah baik yang membawa kita amalan diatas sejadah untuk mencari keredaanbukan kelebihan. kalau tuan-tuan perasan diawal khutbah/nasihat sebelum latihan jasmani semua larangan jangan bangga diri, takbur, dan jauhkan daripada mazmumah, ns hanyalah untuk pertahan diri,agama,bangsa n negara dari anasir jahat. sentiasa ingatkan allah, lupa padanya padah. bemakna disitu apa ????? tuan-tuan fikirlah bagi yang mengatanya sesat.

    pasal itu jika nak belajar jangan belajar separuh jalan teruskan keakhirnya sehingga mendapat intinya yang boleh membawa kita untuk bertemu yang maha pencipta. kerana diakhir tuan-tuan tak akan menyebutnya lagi ns adalah ilmu persilatan.

    dari dulu sampai sekarang saya masih lagi belajar dan memperhalusi jurus2nya dan zikir2nya tak ada lagi saya jumpa yang salah, kerana setap kali saya terima zikir dari jurulatih ns saya rujuk dengan guru saya di terengganu. malah ia yang mengesyurkan untuk mempelajari ilmu tersebut.

    kalau nak dikira haram perlu kita lihat dari sudutmana agama atau politik. malah masa arwah tan sri samad masih ada, saya pernah bertanya perkara yang sama pada beliau dan beliau menceritakan punca dan sebab ns diharamkan.

    ns tak pernah mengajar ahlinya bangga diri, jika ada ilmu lain yang lebih dari ns amalkan tampa memperkecilkan ilmu2 allah yang lain. walaupun satu ilmu nampak lemah mungkin ada lebihnya. ns jadikan ia yang terakhir.

    wallahua'lam jika ada yang tersalah maafkan kerana kita hamba yang lemah tak lekang dari salah dan silap.

     
  182. Anonymous On 30 May 2013 at 09:04

    Assamualaikum ...kpd saudara2 seperguruan khususnya buat saudara new1341217..Alhamdulillah..akhirnya saudara muncul memberi pandangan.Saya sependapat dgn saudara.Telah sekian lama saya mempelajari serta menghayatinya...tiada kata secantik bahasa yang dapat saya ungkapkan kerana Maha Suci Allah Yang Maha Benar ( Al-Haq )..tiada daya melainkan daya ALLAH sahaja.

     
  183. Anonymous On 30 May 2013 at 21:41

    Salam, umur saya 16 , tahun ni saya belajar ilmu ni , klau nk belajar jarak jauh , add saya fb mangkaxubi@yahoo.com

     
  184. Anonymous On 5 June 2013 at 21:04

    NH..satu bentuk persilatan yg bkn silat tp dia adalah silat dan bukan silat..NH terlalu kompleks utk di huraikan dgn ilmu yg sekelumit ini..tak mampu utk kita huraikan NH ini..apakah dia NH..dlm awal tahun 70an..NH telah di lahirkan..dlm era itu..NH sudah berada dlm masyarkat..kalau di lihat dari foto2 yg ada di simpanan hamba yg daif ini..cukup utk mengambarkan..akan keterujaan masyarakat yg ada pd zaman itu utk belajar NH..kecik besar..tua muda..lelaki dan wanita..tp bila tiba akhir tahun itu juga..satu fatwa telah dikeluarkan yg mengatakan NH adalah haram..bkn berdasarkan ajaran islam yg sebenar..masyarakat yg telah mempelajari NH..terbungkam dgn isu pengharaman itu.semua diam..membisu..dan hanya yg ada..sisa2 ahli NH yg telah arif dgn NH..mereka masih lagi mengamalkan NH secara sendiri2..dan mgkin ada pecahan2 NH yg tersebar ke seluruh negara telah di tukar kpd nama2 yg lain..dan juga Jurus2 asal pun sudah di tokok tambah..dari 17 jurus menjadi 18 jurus dan sebagainya..ada yg telah modified jurus2 NH dgn menyeru2 nama2 pendekar2..hang tuah..panglima hitam dan mcm2 lagi nama pendekar yg ada di zaman2 dahulu kala..(bersambung insyallah)..

     
  185. Anonymous On 15 June 2013 at 15:28

    salam ingatan semua kawan kawan seperguruan,semoga kita dirahmati Allah.....

     
  186. Anonymous On 24 June 2013 at 02:16

    Salam. ada tak di JB?

    opiegish@yahoo.com

    t.kasih

     
  187. Anonymous On 26 June 2013 at 07:34

    salam kat mana boleh saya belajar ilmu ni di kelantan. boleh bagi no tel atau alamat

    ni email saya

    issi4u@gmail.com

     
  188. Anonymous On 28 June 2013 at 05:42

    wahhh...nasrul haq...pukulan angin..jrak jauh...xsngke msih ad lgi...silat ni...hihi

     
  189. Anonymous On 19 August 2013 at 09:30

    Nasrul Haq ni tak salah, cuma diharamkn gov atas sebab tertentu mengikut UNDANG2 NEGARA BUATAN MANUSIA YG GUNAKAN ACUAN POLITIK.

    Sama juga dgn kahwin seblah Thai, hukum nya sah, tak haram. TP UNDANG2 TIDAK GALAKANNYA ATAS FAKTOR2 TERTENTU.

    BY- ADAM KELANTAN

     
  190. Anonymous On 27 August 2013 at 20:02

    Salam . Saya muhammad hasif ingin belajar ilmu nasrul haq ni . Ada tak guru nya di area kajang atau kuala lumpur ? Kalau ada mesej atau kol di nombor 0147311877 . Ataupon email zone4_hasif@yahoo.com

     
  191. Anonymous On 4 October 2013 at 11:31

    Asslamualaikum..salam sejahtera buat semua , moga diberi petunjuk kepada kalian mana yang haq mana yang batil. Buat WEN 1341217;
    Bicaramu bicara bersopan
    banyak rahsia tetap tersimpan
    ingin rasa hendak berkenalan
    buat diri sebagai bekalan.

    Andai sudi saudara sisipkan
    bertemu kita dimasa hadapan
    Insya Allah kita ditemukan
    agar ilmu dapat dikongsikan.

    Salam hormat buat WEN 1341217 , sudilah kiranya berikan pencerahan, email saya; nur12cahaya@hotmail.com

     
  192. Anonymous On 4 October 2013 at 11:48

    Asslamualaikum..salam sejahtera buat semua , moga diberi petunjuk kepada kalian mana yang haq mana yang batil. Buat WEN 1341217;
    Bicaramu bicara bersopan
    banyak rahsia tetap tersimpan
    ingin rasa hendak berkenalan
    buat diri sebagai bekalan.

    Andai sudi saudara sisipkan
    bertemu kita dimasa hadapan
    Insya Allah kita ditemukan
    agar ilmu dapat dikongsikan.

    Salam hormat buat WEN 1341217 , sudilah kiranya berikan pencerahan, email saya; nur12cahaya@hotmail.com

     
  193. ahmad On 21 October 2013 at 18:41

    Asalamualaikum sya dah lama mencari kerna telah lama mendengarnya.cuma skrang sya sudah berpindah ke perak.boleh beritahu sya kawsan perak saya ingin mempelajarinya kerna sya juga pelajar pondok kemaman.0166786304 man.manshah@yahoo.com

     
  194. Anonymous On 8 December 2013 at 00:07

    mencari yg HAQ..bkn mudah..yg benar2 inginkan yg HAQ sahaja yg akan mendapatnya..

     
  195. Anonymous On 10 December 2013 at 09:47

    Bila darurat....maka akan keluarlah semua pengamal NH

     
  196. Anonymous On 28 December 2013 at 23:07

    Salam..saya telah belajar pergerakan silat ini smpai habis, akan ttp amaln zikir dan ijzh blm lg disbbkn guru yg mngjr ilmu ni tlh mnggl dunia. Jd bgmana cra sy untk mndptkn ijzh srta amln2 zikir trsbt. Trm kasih..ni email sy..aimans_126@yahoo.com.

     
  197. Anonymous On 11 January 2014 at 17:29

    Mohon saudara2 yg mengetahui dimana gelanggang jurus haq di oerak dan selangor..mohon email kan kpd saya..
    My email: zamanijohari@gmail.com

     
  198. Anonymous On 21 January 2014 at 22:08

    salam..boleh bagi contact guru yang mengajar nasrul haq di selangor sekitar puchong-shah alam-putrajaya tak???? sy WAN 0193590511....< artzwan@gmail.com>

     
  199. Muhamad Firdaus On 23 February 2014 at 09:21

    Ada belajar di taiping?? Boleh bg tau x sape gurunya?? Sy berminat

     
  200. Muhamad Firdaus On 23 February 2014 at 09:22

    Ada belajar di taiping?? Boleh bg tau x sape gurunya?? Sy berminat