Shamar Store

20:15 | Posted in

Nama-nama Kesemua 17 Jurus Nasrulhaq adalah seperti berikut:-

1. Kepal,

2. Sogok Terlentang,

3. Sogok Terlungkup,

4. Siku Dua,

5. Sogok Terlentang Kebawah dan Kehadapan,

6. Sogok Terlungkup Kebawah dan Kehadapan,

7. Stir,

8. Kewal,

9. Lewatan,

10. Tended,

11. Siku Satu,

12. Gilis,

13. Pitis,

14. Kendor,

15. Buka Sogok,

16. Sogok Ke atas dan Kebawah, dan

17. Seperempat Alif.
Category:
��

Comments

165 responses to "Jurus-Jurus Nasrulhaq"

  1. jose On 7 November 2009 02:31

    asww
    perkenalkan saya joserizal bin haji johannes choeldi,anak dari almarhum khalifah nasrul haq.saya sendiri ikut dulu mengembangkan perguruan nasrul haq di malaysia.
    nasrul haq ,sangat berpengaruh pada thn 70 dan sampai thn 80,yang mana berjasa membangkit kan percaya diri bangsa melayu untuk bangkit.dari ancaman bangsa lain,mudah2an semua anggota nasrul haq yang masih ada di malaysia selalu menjaga persaudaraan,dan negara.sebagaimana baiat dari sumpah persaudaraan.

     
  2. jose On 7 November 2009 03:21

    asww
    bagi saudara2 yang berminat untuk lebih tahu dan berminat untuk konsultasi mengenai nasrul haq,insya allah saya akan berusaha untuk menjawab dan memberikan petunjuk dan memberikan masukan valid mengenai sejarah nasrul haq di malaysia.mudah2 saudara kita yang di malaysia yang mana di awal tahun 80 .hampir satu juta rakyat,malaysia menjadi anggota persaudaraan nasrul haq(yang terdaftar).wassalam .jose rizal bin haji johannes. jrizal.inon@gmail.com

     
  3. Anonymous On 27 December 2009 05:41

    Salam.Saya menghantar posting ini mewakili guru saya PW2 (B) En Alip Shaman. Beliau adalah bekas tentera yang menjadi perintis kepada grup elit (Special Force for General Hassan)yang menguji ilmu nasrulhaq ketika bertempur. Namun selepas diharamkan, skuad elit ini telah dibubarkan dan masing -masing telah ditukarkan ke berbagai tempat dan kemudian lost contact. Atas kesempatan ini sesiapa yang membaca komen ini dan kenal orang yang disebutkan diminta menghubungi no tel yang disertakan:
    1.Kpl Salam(ketika itu)- 3 Renjer
    2.S/Sjn Sabudin (ketika itu)- 8 Renjer
    3. Leftenan Aminuddin (ketika itu)- 4 RAMD
    4 Wak Shaari - 4RAMD
    Ada ramai lagi yang tak dapat disebutkan nama.Kepada 4 penama di atas (jika masih hidup)beliau berpesan "Jika teringat lagi peristiwa Kg Lallang, Kroh, Grik Perak sekitar lewat 70an atau 1980, mungkin semangat tuan-tuan tak akan pudar. No tel beliau: 0126321562

     
  4. agas On 30 December 2009 08:04

    salam...sy tau la juga sket pasal nasrulhaq ni..mak saya dulu salah sorg guru silat nasrulhaq wanita..tp lepas diharamkan mak saya terus x aktif n bila sy tanya mak sy kata dia dah lupa jurus2 tu..sy sgt berminat nak blaja silat ni..cam ne ek

     
  5. zulkombat On 30 December 2009 23:26

    kepada Agas sila berhubung dengan Zulkombat @gmail.com untuk Q&A

     
  6. Anonymous On 16 January 2010 03:18

    salam..sy juga berminat utk mempelajari seni mempertahankn diri ini..tp sy x tau lokasi nya disekitar perak or penang..

     
  7. Anonymous On 27 February 2010 03:22

    Salam. Saya amat berminat utk belajar silat nasrulhaq. Saya tinggal di selangor. Tapi saya x tahu di mana mahu balajar.

     
  8. burn On 26 March 2010 19:07

    saya teringin nk mempelajari ilmu nasrul haq tolong sesiapa yg thu tolong msg saya 0173728821

     
  9. Anonymous On 16 May 2010 04:23

    sejak dulu saya mmg trcari2 pengertian nasrulhaq tapi stiap kali sy brjumpa dgn orang yg mgaku ada nasrulhaq, kbanyakan kterangan mereka bercanggah dgn hukum.. kalau ada kterangan yg nasrulhaq yg selaras dgn hukum islam, saya teringin sgt untuk mmpelajari ilmu ini'' sila hubungi saya di 0133149636 atau nazra_9@yahoo.com

    terima kaseh...

     
  10. Anonymous On 17 May 2010 09:40

    kpd wakil En Alip shaman, ayah sy (Ali dr muar) juga bekas tentera yg pernah mengajar nasrulhaq swaktu dlm tentera..dia juga seperjuangan (4RAMD), tp slepas surat pkeliling (ttg nasrulhaq) dkeluarkan,dia terus stop..tp satu stuasi getir tlah mmbuat dia terpaksa mggunakan ilmu itu stelah dia berumah-tgga dan waktu itulah sy menyaksikan perhitungan antara nasrulhaq dan ilmu batin dr seberang..tp alhamdulillah, dia masih mmelihara ilmu yg benar. insyaAllah,sy akn hubungi anda krna ayh sy juga mau mengimbau kmbali semangat perjuangan bersama sahabat2.. 0133149636 Edy.

     
  11. Anonymous On 22 May 2010 06:26

    salam...saya salah seorg yg meminati silat tesebut dan tedetik dihati untuk mempelajari ilmu tersebut...dimana saya boleh pelajari nasrulhaq? moga nasrulhaq masih dijaga n dibela...keasliannya....

     
  12. Anonymous On 23 May 2010 00:20

    insyaAllah...

     
  13. Anonymous On 26 May 2010 06:37

    sy pun nak belajar jurus2 nasrulhaq...tolong emel sy di yob_3550@yahoo.com.sg

     
  14. zammil On 2 June 2010 21:09

    kalau ilmu nasrulhag tidak bercagah islam. cuba kita bayangkan dengan siapa kita berdampingi, kalau malaikat [dia buat kerja tuhan seperti mana yg kita tahu ] kalau wali kita kenal ke, yg bantu kita tu wali [ cuba kita tengok bila kita mati kemana roh kita pergi, ape kelebihan roh wali yg boleh datang berdampingi kita ]. kalau jin islam [ sebaik-baik jin adalah sejahat manusia ]... ingatlah bahawasanya dgn syaitanlah kita berdampingi.. sebab syaitan boleh merupai ape ape pun kecuali rasullulah

     
  15. Anonymous On 3 June 2010 07:40

    setuju dgn ZAMMIL.. ape skalipun prihal mesti diselidik dlm Al quran dulu..krna Al quran itu lengkap segalanya...

     
  16. Anonymous On 4 June 2010 05:58

    kau orang masih belum fshamlah,beza tenaga dalam dan batin.

     
  17. Anonymous On 5 June 2010 19:26

    Syaitan nak ke kita sembahyang, zikir dan beramal kerana Allah, saya musykil???

     
  18. Anonymous On 10 June 2010 20:17

    Sebab tulah kalau nak belajar ilmu ni kena tahu ilmu sifat 20 . Barulah tahu yang mana haq yang mana batil. Janganlah kita sesuka hati aje komen sesuatu perkara yang kita tak ada ilmu atau kita dengar daripada orang lain atau daripada media.

     
  19. Anonymous On 11 June 2010 21:28

    salam untuk semua warisi tak salah belajar pun tak salah digunakan pun tak salah yang salah adalah niat-niat insan itu kemana kejalan allah atau kejalan mungkar, sejarah islam mula bertapak di melaka banyak ulamak2 pak keyai dan pendokong ilmu haq adalah tujuan keselamatan diri dan agama, apakah pernah dipersoalkan, natijahnya orang dulu lagi kuat pegangan ilmu agamanya, undang2 islam dipegang teguh, kenapa hari ini ujutnya universiti tercangih dengan terkeluarnya graduan hebat2 belaka tetapi mempersoalkan itu dan ini salah belaka, apakah diri insan itu telah sempurna belaka, apakah amalan islam itu telah didokong dengan sempurna tanpa berat sebelah. apa pun ini adalah pandangan dari saudara seislam, tegak kendi kerana bulat, tegak sendi kerana muafakat, yang paling penting ikutilah asas agama dimana berjalanlah kpd allah ada 4 perkara iaitu fikir pd perjalanan syariat, zikir pd perjalanan tariqat, sabar pd perjalanan hakikat dan syukur pdperjalanan makrifat. renung2 kan.lah. master.mad.

     
  20. Anonymous On 28 June 2010 07:48

    kata bukan sebarang kata,teka jgn sbarang teka.. stiap ksimpulan itu, carilah didalam Al-quran..jika bercanggah dgn Al-quran dan hadis, dalil apa lagi yg kita nak guna utk diterima? dan jgn menegakkan benang yg basah...jangan melanggar ayat2 Allah menggunakan dalil yg tak pasti asal usulnya.. Allah itu maha kuasa dan tidak ada siapa yg dapat merubah ayat2 Allah...sesungguhnya kata2 Allah lah yg tertinggi, maka kmbalilah kita pd jalan Allah spaya bertemu kebenaran itu... INNALLAHA ALAA KULLI SYAI^IN QADIRU...

     
  21. Anonymous On 1 July 2010 05:46

    DAN MINTALAH PERTOLONGAN DARIPADA ALLAH DENGAN JALAN SABAR DAN MENGERJAKAN SOLAT...

     
  22. Anonymous On 1 July 2010 05:48

    DOA ADALAH SENJATA ORANG2 BERIMAN

     
  23. Anonymous On 14 July 2010 23:05

    asalam....saya sggh benar nak belajar dgn mdlm ttg nasrul haq ini..tapi bagaimana nak belajar n pantang larang nya jg yg berkaitan dgn nya....plz email kat saya ...captenzaid9266@yahoo.com
    wasalam

     
  24. Anonymous On 23 July 2010 07:56

    asalamualaikum, ..............semua kawan kawan yg membaca ruang ini....
    besar hati....ini ingin kembali ke zaman ...masa belajar di gelangang "B" dulu di kawasan padang balang...........tetapi...kawan kawan.......sperguruan sudah ....jarang nampak...dikawasan....gombak.....kembali lah...
    ia...seperti zaman 80an...dulu...lebih baik...dan berseh........bersatu kita teguh bercerai kita roboh......

     
  25. Anonymous On 24 August 2010 10:32

    salam...
    sy mahu cuba menjwab soalan zammil....
    xperlulah jin atau malaikat atau syaitan yg mendampingi kita...
    semua org,,,...sesiapapun...pasti ade yg mendampinginya...kalau x, mcm mne kiter boleh berckap?bergerak?siapa yg ajar kiter berjalan semasa kiter kecil??siapa yg aja kiter berfikir dgn waras??btol ke mak ayah yg ajar kiter jln semase kecil???


    jauh tiada perantaraan, dekat tidak bersekutu...

    ilmu allah ni luas...rahsia allah...
    bukan semua orang dpat tau...
    perkara yg wajib pon kiter susah nk percya..inikan y mustahiL....

    nk nass dr al-quran??
    bace surah an-nas dam dalami..
    bace al-fatihah dan dalami
    bace bismillah dgn iman...


    wallahuallam....

     
  26. Anonymous On 1 September 2010 10:59

    salam kpd rakan2 seperjuangan,tlg smpikn kpd rakan2 yg hndk mendalami nasrullhaq,kita blajar ilmu ini bkn utk menunjuk atau menindas,ilmu ini terlalu berhrga dn nasihat kpd rkn2 seperjuangan yg ingin menurunkn ilmu ini supaya mencari org yg layak shj,jika dislh gunakn kita sendiri tahu apa natijahnya.

     
  27. Anonymous On 11 September 2010 06:43

    mak sy d juga blaja silat ne , tapi lepas diharamkan mak sy berhenti , bila ditanya ,dye ingat 1 j , mcm wirid , yg len dah lupa ,

    i need more info ,
    DH6B2@HOTMAIL.COM
    dh6b2@yahoo.com

     
  28. Anonymous On 19 September 2010 07:30

    salam,boleh kah sekiranya sesiapa yang boleh menerangkan berkenaan jurus seperempat alif. saya ingin tahu jurus-jurus gabungan didalam seperempat alif itu..terima kasih

     
  29. Anonymous On 20 September 2010 08:26

    Salam anonymus 28. Nak tahu kena belajar dari awal. Carilah guru, baru disuluhi.

     
  30. Anonymous On 23 September 2010 05:13

    salam kpd adk beradk nasrullhaq,saya ada satu soalan yg memerlukn jwpn scpt mgkn,blhkh jurus nasrullhaq dpt mengubati penykit cnthnya sampuk atau pn diganggu makhluk halus,saya adalh slh seorg ahli nasrullhaq yg memerlukn jwpn.

     
  31. Anonymous On 23 September 2010 06:43

    Cubalah dulu dan bagitau kami boleh atau tidak?!!

     
  32. Anonymous On 29 September 2010 08:36

    salam anonymus 29 jangan lah kata gitu!.tak baik tau!.utk.maklumat anda kami jua adalah pelajar awal sekitar 1978

     
  33. mrthrow On 29 September 2010 14:21

    bila kita nak buat perjumpaan yg sah untuk ahli seperguruan ...1 MALAYSIA...............
    (mrthrow8099@yahoo.com)

     
  34. Anonymous On 30 September 2010 07:28

    satu cadangan yang baik mrthow.teruskan usha!!!!

     
  35. Anonymous On 30 September 2010 10:58

    salam.. ayah sy salah sorang ahli nasrulhaq.. tp ayah sy x nak ajar sy ilmu ni.. sy brminat nak belajar , ada x glanggang d melaka.. tkasih

    khairulkaizer@yahoo.com.my

     
  36. mrthrow On 10 October 2010 23:24

    salam sejahtera.untuk semua kawan kawan seperjuangan..........(mrthrow@yahoo.com)

     
  37. mrthrow8099@yahoo.com On 10 October 2010 23:24

    salam sejahtera.untuk semua kawan kawan seperjuangan..........(mrthrow@yahoo.com)

     
  38. Anonymous On 11 October 2010 08:45

    Salam anonymous 32. Sorry tak tahu pula murid lama. Ia adalah gabungan lewatan, kendo dan sogok ke depan............ ssh tak boleh tulis lelebih nanti banyak masalah. Ok puas hati anon 28 dan 32 (orang sama?)

     
  39. Anonymous On 11 October 2010 08:49

    Kepada anon 30. Dengan izin Allah boleh. Tapi kena peringkat lebih advance. Setakat jurus asas saya fikir belum mampu kerana murid tak cukup faham penggunaan jurus dalam aspek-aspek lain selain bela diri. Wallahuaklam

     
  40. Anonymous On 15 October 2010 06:20

    saya teringin sangat nak belajar nasrulhaq ini kerana ayah dan abang saya merupakan pengamal ilmu ini tp syg kedua2nya dah meninggal.kalau d kelantan kat mana tempat nak berguru..sila email saya nickarys@rocketmail.com

     
  41. Anonymous On 20 October 2010 15:03

    saya nak teringin nak tahu mengenai nasulhaq..dah lama mencari ...sesiapa boleh tolong .....sila email saya rozlandaud2@gmail.com

     
  42. Anonymous On 24 October 2010 08:22

    Salam, ramai orang nak mencari guru yang mengajar ilmu ni, bila diuji dengan jauh sikit jaraknya dari tempat tinggal mulalah slow dan akhirnya tak jadi. Memang orang sekarang hangat-hangat taik ........ Berapa orang yang kaya raya duduk tidur aje kat rumah? Fikirkanlah wahai anak bangsaku. Nanti bila dah terantuk baru nak tengadah!

     
  43. Anonymous On 26 October 2010 06:17

    salam...sy nak tanya ade tak yg tahu guru2 yang mengajar nasrul haq di area kajang. kalau ade mohon bantuan email kepada saya: gerakkilat@ymail.com - akmal, kajang

     
  44. Anonymous On 29 October 2010 09:47

    salam anonymous 38.....terima kaseh.....cuma nak tau hati budi.

     
  45. Anonymous On 31 October 2010 00:16

    salam,ada guru di kawasan puncak alam n area2 terdekat...kalau ada azadsains@gmail.com...terima kasih

     
  46. Anonymous On 1 November 2010 06:30

    berpkh langkah siku dua dlm jrus nasrul haq

     
  47. Anonymous On 3 November 2010 07:45

    Ajaran Nasrulhaq merupakan Ajaran Mental Spiritual Moeslem Melayu guna meningkatkan kepercayaan diri bangsa melayu dalam menjalankan kehidupan yang hakiki, concept ini dikembangkan dan didirikan setelah kejadian May 1969 awalnya Tan Sri Samad Idris dan Hajji Johaness Choldi serta Ex PM Abdulah Ahmad Badawi dibawah bendera Belia Harapan, Untuk itulah perlu dipersatukan kembali agar bangsa melayu menyadari akan persatuan yang merupakan kekuatan Bangsa melayu, dan tidak menjadi bangsa yang arogan.sahabat Nasrulhaq Encik Johanness

     
  48. Anonymous On 7 November 2010 05:11

    saya nak belajar juga;; rahman.hamzah@gmail.com

     
  49. Anonymous On 7 November 2010 05:12

    ada tak guru sekitar sitiawan; tolong bagitahu yer;; abdrahman.hamzah@yahoo.com

     
  50. Anonymous On 20 November 2010 07:57

    salam..saya nk tahu ada tak guru yg mengajar nasrulhaq di area ampang@kl saya ingin sgt nk belajar.kalau ada tolong emailkan saya razlan_yaacob@yahoo.com.terima kasih

     
  51. Anonymous On 26 November 2010 01:41

    ilmu ni sgt berharga..tapi sayang ..ramai anak2 muda kita yang tak mahu memahami dgn dalam tentang ilmu ni..just dgr ckp org lepas tu hukum yg bukan2..sedangkan org yg hukum tu pun tak belajar ilmu ni..

    klu berminat sila email sy.: myqin@yahoo.com

    lokasi ; sbg jaya..

     
  52. Muhammad Amanur Rahman On 30 November 2010 21:25

    saya cicik kepada pengasas nasrulhaq di pulau pinang.... tetapi bukan kah nasrulhaq sudah diharamkan di malaysia... syg saya tak dpt mempelajrinya

     
  53. Anonymous On 11 December 2010 07:08

    assalammualaikum warrahmatullahi wabarakatuh
    terlebih dulu maafkan saya kalau tersalah kata, pada pendapat saya persaudaraan ini amat berguna untuk umat islam amnya, yang mana ia dpt merapatkan silatulrahim sesama islam tapi ada dalang yg mahu memecahbelahkan persaudaraan ini sehinggalah mengharamkan persaudaraan ini. sedarlah dan bangkitlah dari kealpaan diri yg rata2 hari ini byk aktiviti2 yg melalaikan apatah lagi byk maksiat2 kebelakangan ini. Renungankanlah apa akan jadi kpd remaja hari ini jika tidak tahu kenapa persaudaraan ini diharamkan. wassalam

     
  54. Anonymous On 20 December 2010 18:09

    tentang pengharaman tu biarlah mereka dgn kepercayaan mereka..ape yg penting Allah lebih mengetahui yg Haq dan Batil..itu juga adalah sebahagian besar fitnah dari iblis yg telah mempengaruhi manusia. kerana ilmu ni adalah salah satu ilmu utk melawan jin, iblis, syaitan dari segi zahir mahupun batin. dan iblis2 ini akan berada dlm ketakutan jika manusia menguasai ilmu ini kerana ilmu ini mampu menghubungkan kita kealam mereka..mcm mana?? ape pun belajar dulu..mintak tunjuk ajar dari guru. berpegang teguh kepada quran dan hadith..insyaAllah ..

     
  55. Anonymous On 22 December 2010 08:53

    Salamunalaik.Saya setuju dengan anon 54 ilmu nasrulhaq ini adalah multipurpose. Namun begitu kena belajarlah peringkat lebih tinggi kalau setakat jurus 17 terbatas.Jika dah ke peringkat lebih tinggi apa yang dianugerahi Ilahi bersyukurlah dan gunakan ia ke jalan kebaikan.Jangan pula lupa pelajaran sifat 20 bila dah sampai ke peringkat lebih tinggi. Ingat lahaulawalaquataillabillahilaliyulazim.Sekian.

     
  56. Anonymous On 9 February 2011 07:00

    salam,saya sangat berminat dengan ilmu nasrul haq ini.tapi di mana boleh saya belajar?????sila emelkan ke hafizul_b18@yahoo.com
    terima kasih

     
  57. Anonymous On 7 March 2011 00:17

    ANON 56....sila lihat ANON 51. .

     
  58. shamos On 9 March 2011 00:50

    Yang Penting Bagaimana Mau Daftarkan Semula Pertubuhan Nasrul Haq ni ?

     
  59. SELAMAT On 9 March 2011 16:18

    saya dari kapar..ada tak sesiapa yg boleh ajar saya disini..

     
  60. Anonymous On 10 March 2011 08:16

    Silat nasrul haq tidak salah di sisi agama islam cuma diharamkan di sisi kerajaan atas sebab2 keselamatan kalo saudara hendak belajar seni ini diharapkan tuan berdoa kepada Allah S.W.T hanya dialah yg maha berkuasa di dunia ini mohonlah kepadaNya semoga anda dikurniakan ilmu ini dan menggunanya untuk tujuan agama dan bersiap sedia apabila munculnya Imam Mahdi dan berlakunya perang akhir zaman itulah sebab kita mewarisi ilmu silat ini

     
  61. Anonymous On 21 March 2011 20:41

    belah johor ade tak...klu ade sesiapa tau tolong send sy no telefon dan alamat....

    panca_sila97@ymail.com

    terima kasih....

     
  62. Anonymous On 10 April 2011 21:38

    kadang2 sy pelik dengan org zaman sekarang...bila kita nakkan ilmu haruslah kita yang mencari..bukan mintak ilmu cari kita..dari situ dah menmpakkan kesungguhan kita..nak tunggu ilmu cari kita tunggu la sampai bila2..hehe..

    klu org dulu2 nakkan ilmu sanggup redah tujuh bukit tujuh gunung utk mencapai ilmu Allah..tp skrg ni tok guru pulak yg beriya iya nak mengajar..sang murid pulak ramai yg tak peka dlm perguruan...masyaAllah...

    'demi masa ,sesungguhnya manusia itu dlm kerugian, melainkan yg beriman dan beramal soleh',.Al Asr..

    jika berminat rujuk ANON 51. kawasan sbg jaya , selangor..

    tq

     
  63. Anonymous On 17 April 2011 07:47

    betul tu ANON62 .saya setuju sangat.nak seribu daya...tak nak seribu dalih...genggam bara biar sampai menjadi arang...carilah ilmu ALlah ini...bukan ilmu ALlah itu cari kita....berusaha utk mencari dulu baru dia dgn sendiri akan datang kepada kita dgn izin dan pertolongan dari ALlah.....insyaallah...

     
  64. Anonymous On 30 April 2011 08:08

    Salam.. Jika ada Perjumpaan Persaudaraan Nasrul Haq, sila maklum kepada saya... Untuk ahli-ahli di negeri Pulau Pinang... Saya juga mewakili bekas Pengerusi Nasrul Haq Negeri Pulau Pinang mengucapkan salam perkenalan kepada semua...

    fahamiashrof@yahoo.com

     
  65. Anonymous On 6 May 2011 07:57

    maaf..kalau pertanyaan saya ni menyinggung mana2 pihak....Nasrul haq p.pinang ada pengerusi ke...dah dibenarkan tubuh pertubuhan ke...nasrul haq ni pertubuhan ke....

     
  66. mrthrow On 26 May 2011 17:00

    selamat pagi..........ingat kita tetap kita yg dulu,apa pun komen kawan kawan disini ,biarkan ia berlalu...yg baik kita terima yg tak baik kita betulkan..

     
  67. anak warisan On 28 May 2011 02:17

    ilmu tuhan seluas-luas...
    silat mn2 pun yg berkaitan ilmu dalaman yg kita pelajari, niat msti betul,
    riak skit trs terpesong, jd dalami ilmu agama sebaik-baiknya dulu, bkn sertai untuk bermegah...
    pesanan kpd org muda

     
  68. anak warisan On 28 May 2011 02:20

    di manjung,perak.
    ustaz tuan guru telah tiada,
    jd golongan baru sukar mencari pengganti,
    takut hilang bertapak, anak didik hilang pedoman.

     
  69. Anonymous On 12 June 2011 08:07

    salam semua,

    kpd ANON 30 : BOLEH
    kpd ANON 46 : 3 langkah

     
  70. Anonymous On 16 June 2011 04:26

    Salam. Kepada anon 69 anda masih aktif dan setia. Teruskan usaha anda semoga kita sama-sama meneruskan khazanah orang Melayu yang hampir hampir luput ini.

     
  71. Anonymous On 8 August 2011 08:48

    ajaran ni difatwakan sesat..ada unsur memuja jin..betul ke?

     
  72. Anonymous On 15 August 2011 08:11

    saya di shah alam, dimana tempat yang paling dekat yang boleh saya belajar nasrul haq.siapa nama guru dan contact no beliau
    sila email (untuk privacy) kepada kassimselamat2@gmail.com

     
  73. Anonymous On 28 August 2011 11:05

    saye ade tok wan yg pak saye kta pernah jdi guru persilatan nasrul haq atau pon silat batin.....betul ka ianya boleh mengangkat orang dri jarak jauh....dan menjatuhka seseorang dengan menepuk tanah.....ayah saya yg kta dri arwah tok wan saya.....

     
  74. Anonymous On 5 September 2011 10:44

    sy berminat mempelajari nasrulhaq,sekitar pulau
    pinang,kalau ada tlg email sy;moyong_78@yahoo.com
    ingin sekali sy mempelajari nya......

     
  75. Anonymous On 11 September 2011 19:31

    maaf bang no 55, ado lagi ko jurus lepas jurus 17 seperempat alif tu, kat buku hijau tu takat 17 aje yg ditulis,

    boleh ceciter sikit akan berapa lagi nama 'peringkat' lebih tinggi tu?, tq

     
  76. Anonymous On 12 September 2011 02:01

    Salamunalaik. Anon 75 memang benar ada lagi jurus selepas jurus asas 17 tu. Ringkasnya jurus peringkat kedua jurus kekal, jurus peringkat ketiga jurus sepanjang hayat, jurus peringkat keempat jurus penyempurnaan ayat dan jurus peringkat kelima jurus halus. Jurus-jurus ini memang arwah Hj.Johannes tak ajar kepada orang ramai melainkan kepada 'orang tertentu' sahaja. Panjang ceritanya.Bukan direka-reka tetapi itulah kenyataannya.Sehubungan dengan itu kepada mana-mana murid lama nasrulhaq atau murid murid baru yang dah ada asas jurus 17 jika rasanye nak upgrade atau nak polish atau nak memperkemaskan balik jurus bolehlah hubungi saya di email zulkombat@gmail.com. Sekian wassalam.

     
  77. mrthrow On 2 October 2011 05:54

    salam sejahtera,untuk semua ahli nasrul haq.

    ''Enak lauk dikunyah-kunyah, enak kata diulang-ulang.''. ...

     
  78. Anonymous On 7 October 2011 01:14

    Assalamualaikum,bismillahirrahmanirrahim...

    Moga pencari ilmu semua ketemu dgn ilmu hikmah satu ini. Dalam mencari byk cabaran. Dengan Allah Jua Kita memohon..Allah..

     
  79. insan On 15 October 2011 07:10

    assalammualaikum.
    sy mohon brtanye adakah nasrul haq dan selendang merah carany sama

     
  80. insan On 15 October 2011 07:12

    dan masihkah ada lagi presiden datuk haji abdul samad idris

     
  81. insan On 15 October 2011 07:23

    tentera 4ramd memang betul ramai sampai sekarang.
    sy ingat nasrul haq dah tiada tp alhamdulillah masih ada la perjuang2 islam yg masih menymbunyikn diri.

     
  82. Anonymous On 19 October 2011 21:28

    salam semua,,apa yang saya tahu dari orang tua saya jurus 'nasrul haq'lebih dari 17.

    pernah saya mintak di ajarkan ilmu nie..tapi saya disuruh cari sendiri
    -memandangkan sekarang saya berada di kuala lumpur ada satu buah dihadiah kepada saya
    sesiapa yang pernah dengar 'penumbuk ibu gayung'
    tue je yang dapat.
    tapi pencarian saya tak puas lagi,selagi tak mempelajari seni anak melayu 'nasrul haq'

    sesiapa yang ada info silakan

    iskandar_eyta@yahoo.com.my

     
  83. Anonymous On 25 October 2011 06:13

    Alhamdulillah

     
  84. Anonymous On 3 November 2011 02:33

    assalamualaikum..saya ni satu keluarga tengah dalam keadaan berhadapan dengan mereka yg zalim.dah dua kali saya berpindah rumah.mungkin mereka yang ada nasrul haq ni boleh menolong?adammikhail7@gmail.com

     
  85. Anonymous On 22 November 2011 22:40

    salam nasrul haq.jagan lupa kita orang melayu yg pernah blajar narul haq dantahu apa itu nasrul haq bagi bangsa melayu.pendiri nya ada lah tan sri samad idris dan haji yohanis.sejarah nya setelah may 1969 terjadi yang waktu itu tan sri samad idris menjadi timbalan menteri dalam negeri membentuk nasrul haq dgn haji yohanis.perdana menteri waktu itu tun husien on.semua nya di buat demi bangsa melayu yang waktu itu sagat tertingal.melayu pecah.maka di buat lah pelatihan nasrul haq utk bangsa melayu yg didalam nya ada politik,agama dan beladiri di bawah BELIA HARAPAN .maka di hajar kanlah nasrul haq ke seluruh malaysia termasuk sabah dan serawak.bekas perdana menteri abdullah ahmad badawi juga aktif waktu itu dia seketaris pada tan sri samad idris.sampai tentara juga belajar nasrul haq kerana waktu itu kominis masih kuat terutama di perak.bapak anwar ibrahim ada lah teman baik haji yohanis yang berusaha membawa anwar masuk umno yang waktu anwar di penjara meminta utk bergabung dgn umno demi bangsa melayu.semua nya tercapai dan melayu kuat di bawah dr mahathir muhamad.dan nasrul haq di haramkan kerana politik dan juga bangsa melayu tdk perlu lagi nasrul haq.pendiri nasrul haq maklum.sampai abdulah badawi menjadi perdana menteri juga belejar nasrul haq dan aktif.sekarang melayu retak kerana merasa sudah kuat.perlu di hidupkan lagi BELIA HARAPAN utk bangsa melayu.semua ini benar dan bisa ditanyakan pada bekas perdana menteri abdulah ahmadbadawi juga anwar ibrahim.jika tdk tahu nasrul haq jagan asal cakap.

     
  86. Anonymous On 23 November 2011 23:41

    sbnrnya yg menghukum adalah ulama2 Fekah yg hanya tahu ibadat2 kulit sahaja.

     
  87. Anonymous On 23 November 2011 23:42

    tanya pada yang menghukum bagaimana mereka membeli rumah atau kereta..tetap menyumbang kepada riba' juga..mcm ni ke kita mau ikut hukum2 dorang??

     
  88. azli On 30 November 2011 01:31

    As'salam! mohon bertanya di mana boleh saya mempelajari persilatan ini, saya tingal di kawasan setapak, kuala lumpur. ini email saya ( azlisali@gmail.com )

     
  89. Anonymous On 9 December 2011 15:27

    assalamu'alaikum, sdr2 sekalian, biras saya ada bercerita suatu hari itu selepas latihan jurus seorang murid mengadu kpd prof muchtar lintang tentang masalah merokoknya,

    lalu prof muchtar lintang ambil rokok dan pegangnya kemudian memberi semula kpd murid itu tadi, TERUS murid itu tadi tak mahu merokok tak sedap rokok itu katanya, bi'iznillah,

    NAMUN biras itu tadi tak sempat nak belajar 'ilmu' utk hentikan tabiat merokok drp prof muchtar lintang,,, jika ada yg mewarisi ilmu ini kan bagus, bolehlah diusahakan utk dihentikan tabiat merokok dan menganja/memdadah/mensyabu etc dikalangan melayu sekarang ini,,,

    adakah sdr2 yg mewarisi ilmu ini kah drp prof muchtar atau pak johannes,,, tq, wassalam, hjrahim, johor

     
  90. Anonymous On 15 December 2011 20:42

    SALAM BAGI KITA SEMUA...AKU MEMANG RINDU DEGAN PEMIPIN YANG JUJUR DI MALAYSIA SEKARANG INI...SEMUA NYA NAK JADI YANG HEBAT DEGAN SEGALA CARA...HARUS KITA GERAKAN NASRUL HAQ LAGI DI MALAYSIA UNTUK AJARKAN AGAMA ISLAM YANG BENAR DI HATI PEMIMPIN MELAYU

     
  91. Anonymous On 21 December 2011 10:33

    kepada sesiapa yg meletakkan hukum kepada sesuatu yg mereka tidak mempunyai ilmu tentangnya...jgmlah pandai2 nak menghukum sesuatu ilmu itu sesat..kalau yg ini atau itu tak betul,sesat,..yg mana betulnya..sedangkan ilmu ini(nasrul haq)juga berpandukan al-Quran..saya tegaskan disini kepada sesiapa yg hanya berkata/komen dgn ilmu yg tidak setara mana itu..pergilah belajar lg ilmu agama atau kajilah tentang silat ini(nasrul haq)...dan saya ingtkan lg ''kenal lah dirimu itu rata2 dahulu.....pastu baru la komen..kamu kenal diri kamu(kepada sesiapa yg mghukum sesuatu ilmu itu sesat)?...cucilah hati kamu itu..hati kamu itu ibarat mentol lampu yg berhabuk kerana tak di gilap..ha itulah hati kamu...pohon lah pd ALLAH S.W.T insyaALLAH akan ada jln bagimu..

     
  92. Anonymous On 30 December 2011 10:38

    sekarang kat mana boleh belajar ssilat nasrul haq adakah ada lagi

     
  93. mrthrow On 30 December 2011 19:50

    Semoga damai dan kasih Allah mengisi setiap hari dalam hidup Anda ....Selamat Tahun Baru 2012. dan salam seperguruan.

     
  94. Anonymous On 4 January 2012 22:41

    syark86syark@gmail.com-ingin mengetahui dengan lebih lanjut tentang nasrul haq.

     
  95. Anonymous On 23 January 2012 22:39

    askm..saye din.. saya nak sgt belajar silat ini.. tapi dimana saya boleh mempelajarinya? saya duduk di parit jamil,muar.. boleh tlg saye tak? email sye di alamat diniesyamim_94@yahoo.com..kalau da tempat belajar yang berdekatan..

     
  96. Anonymous On 25 January 2012 07:05

    Kalau in gin belajar ilmu nasrul haq say a sudi membantu .sila email saya fear_dauzz@yahoo.com

     
  97. blind writer On 1 March 2012 01:26

    salam...kepada yang mahu belajar silat nasrulhaq ni,boleh la hubungi saudara Hazlie,
    liesenden99@hotmail.com

     
  98. Andika On 12 May 2012 13:38

    sye ingin pelajari ilmu psilatan ini..sesiapa yg sudi pkenalkn silat ini pada sye,sila hubungi saya... eizu_caya@yahoo.com

     
  99. Anonymous On 18 May 2012 07:34

    sya dah lama cri ilmu silat ni,,,
    sesiapa ley ajarkan sya atau bgtaw sya,,, di mana nak blajar silat ni,,,, kalaw ada email la sya,,,,, kamarul_radhi@yahoo.com

    area kedah,,,atau perlis

     
  100. Anonymous On 14 June 2012 03:44

    kepada tuan punya blog:...sebarkan ilmu ini jangan di simpan saja. tak cukup dengan cerita saja. Bukankah menjadi tanggungjawab kita utk meyebarkan ilmu yang dapat memberi faedah utk semua..ikhlaskan perjuangan anda. kalau setakat nak cerita saja kita tak kan kemana mana...

     
  101. Anonymous On 16 June 2012 08:03

    Aslmkm semua. Saya setuju dengan anon 100. Tuan punya blog boleh ambil inisiatif untuk mengumpulkan pengajar-pengajar nasrulhaq yang bertabur satu malaysia ni. Caranya terpulang. Antaranya minta yang boleh mengajar ilmu ni menghubungi tuan punya blog dan tuan boleh kategorikan mereka mengikut negeri. Jika ada pula yang nak belajar juga diminta menghubungi tuan punya blog dan tuan boleh rekomenkan pengajar berkenaan kpd mereka.Amacam tuan punya blog? Ada setuju ka?

     
  102. Anonymous On 3 July 2012 21:37

    saya rasa baik kita tidak buka kepada umum secara terbuka perguruan ini......takut nanti ade fitnah...dan disalah gunakan oleh ahli utk perkara yg x baik....guru2 mahu ke tanggung dosa anak2 muridnya.....biarlah inya menjadi RAHSIA kita....bg mereka yg hendak menuntut ilmu ALlah ini..berusahalah dgn sedaya upaya utk mencari guru yg betul......sabarlah...bukan senang hendakakn benda yg tersgt bernilai ini...kena berpayah2 lah dulu....kalau berusaha dgn ikhlas kerana ALlah....insyaallah akan ketemu jugak.....usaha lh sikit.....org ni macam2...tuan mungkin baik ..betul...tp ada jugak yg takut2 baru2 je bagus ..dh dpt semua mula dah kepala jd lain....sebab tu kita kena buat tapisan utk ahli baru ini......utk kebaikan semua...ni belum beramal dah x boleh nk sabar utk mencari guru....mcm mana.....tiada jalan pintas dlm menuntut ilmu ini...kadang2 RAHSIA itu indah dan sgt penting..........

     
  103. Anonymous On 5 July 2012 07:04

    Ada tak Silat nih di Perak?
    saye nak tahu lebih lanjut P.M saye
    razlan_1234@yahoo.com

     
  104. Anonymous On 14 July 2012 09:47

    sya berminat untuk mmpelajari ilmu yg mcm nie. boleh sya tahu di mana untuk dptkn ilmu yg mcm nie... call sy d 0124649636 nama sya syaiful akmal. tlog call sya. sya berminat sgt untuk mmpelajri ilmu ini demi untuk kbaikan . .sya nak belajar ilmu mcm nie.. tlog laaa call syaa...
    0124649636
    0194199096

    tlog call sya...

     
  105. zulkhairi On 30 August 2012 03:25

    Salaam. Saya Zulkhairi dr Bdr Baru Bangi dan bekerja di Senawang. Boleh tolong email kpd saya sekiranya ada guru yang sesuai di kawasan Seremban@Senawang? Tq.
    Email saya : odekin69@yahoo.com.my
    zulkhairi.sabdin@gmail.com

     
  106. Anonymous On 22 September 2012 08:07

    salam.sy hafiz dr kuala lumpur.sy teringin sgt nak belajar ilmu ini demi bangsa,agama dan negara tercinta boleh email @hubungi sy sekiranya ada guru di kawasan kl.khairil_ahfizi@yahoo.com.my @mesej,call 019-6089061

     
  107. Unknown On 27 September 2012 07:49
    This comment has been removed by the author.
     
  108. Unknown On 27 September 2012 07:51

    Salam, boleh saya dapatkan no telefon Guru Rais, Gelanggang Tok Jenai, Padang Balang? Saya ingin menyambung dan menarik minat anak2 saya utk meneruskan Seni Silat Gayong.
    gmail account saya: Mascellyna@gmail.com
    Tolong email. terima kasih

     
  109. Anonymous On 13 October 2012 19:48

    rakan seperguruan,ilmu nasrul haq sila hubungi 0126474784.

     
  110. Tikal Az On 20 October 2012 07:13

    Kepada edy..wakil en alip ada cuma hubungi edy tetapi no tel tidak aktif lagi..kalau boleh sila hubungi en alip kerana beliau begitu bersemangat utk berjumpa ayah edy...rakan seperjuangan beliau..

     
  111. Tikal Az On 20 October 2012 07:15

    No tel masih sama.. 012-6321562

     
  112. Mohd Tamizi On 23 October 2012 23:53

    saya mahu belajar jurus2 nasrulhaq tolong emel kan saya devil.master71@yahoo.com

     
  113. Mohd Tamizi On 23 October 2012 23:53

    saya mahu belajar jurus2 nasrulhaq tolong emel kan saya devil.master71@yahoo.com

     
  114. Azlan HRIkhlas On 29 October 2012 09:05

    salam persaudaraan ahli Nasrul haq pada tahun 1983 saya dan rakan saya ada mempelajari Nasrul haq di Kg.Pertanian Masai Johor.Terus terang saya jelaskan mempelajari nasrul haq hati kita kena ikhlas dan sentiasa fokus pada Allah.Jika kuat solat,berzikir,sabar adalah satu kelebihan.Apa yang saya tahu silat Nasrul Haq tidak menggunakan kaedah menyeru tapi menggunakan kaedah nafas melalui hidung lepas dan tarik dengan menggunakan tapak tangan.Jika kita tersalah guna caranya mungkin musuh kita akan lebih parah..........?Guru yang mengajar saya berasal dari Pontian johor.Nama singkatan abang Johari.Nasihat saya jika ada yang minat nak belajar carilah guru yang bertauliah.Jagalah nama baik Nasrul Haq.Amin

     
  115. equss caballus On 24 December 2012 00:07

    assalamualaikum,sy berminat untuk mempelajari ilmu hasrulhaq..sy skrg berada di kedah dengan siapa harus sy berjumpa untuk mendapatkn ilmu ini bg sebelah utara..harap2 rakan2 dapat membantu..rakan2 yg mempunyai maklumat boleh la emailkan kpd sy masri_1985@yahoo.com

     
  116. Mohamad Sharhimi On 28 December 2012 23:38

    Assalamualaikum, AZLAN HRIKHLAS boleh saya tahu dimana tempat untuk belajar nasrul haq?tlg email saya rock31_91@yahoo.com

     
  117. Anonymous On 11 January 2013 19:54

    Saya amat berminat silat ini sejak di bangku sekolah lagi,tp sy duduk di kawasan gombak batu caves.Harap boleh call or sms saya 017-6192423 firdaus

     
  118. sham On 25 January 2013 23:17

    Alhamdulillah. Sy dh belajar ilmu ini....easy4u100@gmail.com

     
  119. Sakinah Fashion On 2 February 2013 10:47

    Assalamualaikum dan salam seperjuangan.
    Sy hafez dr kpala btas p.pinang mhon pd rakan semua yg mngenali guru jurus ini di kawasan p.pinang. Sy ingn mmpelajarinya dgn ikhlas dan spnuh hati. Sesiapa yg mngetahui lokasi atau no cntact guru jurus nasrul haq ini hubungi saya, papanakalpg@gmail.com
    terima kasih, wassalam///

     
  120. Anonymous On 3 February 2013 22:45

    Hafezz call sy 0134827718

     
  121. Anonymous On 4 March 2013 21:14

    assalamualaikom semua..harap ada yg sudi bantu pakcik.pakcik dah lama tak praktikan,,semenjak diharamkan dulu,,pakcik dh tak praktikan.tlg tunjukan jurus 15 dan 17,,pakcik was2 akan step jurus ini.memandangkan keadaan sekarang,keselamatan makin terancam.pakcik mahu mempertahankan diri.

     
  122. Anonymous On 5 March 2013 00:50

    alhamdullilah dpt juga berhubung dgn anak2 almarhum yg berada di indonesia dan malaysia...akan ku melangkah lebih rapat lagi selepas ini...in shaa Allah...

     
  123. Anonymous On 7 March 2013 21:27

    Salam. Saya baru belajar keilmuan ini yg juga dikenali sebagai Ilmu Pasung Bumi dari seorang guru di Gombak.Jika ada antara anda yg berminat utk belajar 17 Jurus ini boleh hubungi saya di 0193096681

     
  124. MD On 2 April 2013 12:08

    assalamualaikum...

    saya amat berminat dgn keilmuan ini...dapat kenalpasti dua tiga org sekitar alor setar...tetapi tak berani nak buka mulut...n tak tau mana nak mula....apa2pun saya mengamalkan jurus 15 dalam kerja harian saya....alhamdulillah...

     
  125. Anonymous On 24 May 2013 20:40

    salam,saya amat berminat utk belajar nasrul haq.dulu pada tahun 1977 saya nak belajar tapi tak dpt sebab tak cukup syarat umur pada masa itu.pada sesiapa yg ingin mengajar disekitar kuala lumpur minta tolong hubungi saya ditalian -0193305431-din.tkasih

     
  126. Anonymous On 9 June 2013 21:43

    carilah NH..sementara waktu masih tersisa..

     
  127. Anonymous On 23 June 2013 07:09

    saya nak juga.. email saya ; ikhwan-steamy@yahoo.com

     
  128. Cahaya Atas Cahaya On 29 June 2013 09:58

    salam,saya berminat belajar nasrul haq..email saya; nur12cahaya@hotmail.com.

     
  129. Anonymous On 7 July 2013 10:28

    saya berada di kota bharu Kelantan. saya amat berminat untuk belajar ilmu nasrul haq ini. email saya ghazni69@gmail.com

     
  130. Anonymous On 11 August 2013 06:08

    Btl ker

     
  131. Anonymous On 12 August 2013 11:13

    Salam....sy minat nk blaja ilmu silat ini.kt mlake ade x? Tlg bg info kat email airpool86@yahoo.com

     
  132. Anonymous On 12 August 2013 11:16

    Salam...sy amat berminat nk blaja silat ini. Kt mlake ade x?tlg info kt airpool86@yahoo.com

     
  133. Anonymous On 30 August 2013 07:13

    salam,masih adakah pengamal ilmu ini di Sabah.ingin benar belajar,kalau ada di sekitar Lahad Datu atau dimana saja sila hubungi saya di
    smtaax@yahoo.com.

     
  134. Anonymous On 12 September 2013 21:21

    assalamualaikum..arwah tok wan sy dhulu bekas tentera dan slh seorg y mdalami ilmu ini..pnh mgajar ank2 beliau..sy ikhlas utk blajar ilmu ini utk mpertahankan agama bgsa dan negara..ada guru2 dr pulau pinang y bleh mgajar sy..sy di teluk kumbar..bleh hubungi sy 012-9355636

     
  135. Muhammad Yusuf On 20 September 2013 09:54

    Assalamualaikum,saya berminat mahu belajar nasrul haq..ade x tempat belajar nasrul haq di ipoh

     
  136. Anonymous On 8 October 2013 00:01

    ada...boleh search dalam youtube mengenai nasrul haq, disitu ada contact number nya

     
  137. arman dhani On 28 November 2013 03:56

    NASRUL HAQ indonesia........boleh pm saya di Facebook...Ajp Ajp hilman

     
  138. raiss On 28 November 2013 17:41

    nasrulhaq sm dgn jrus 17. skitar thn 70.1n org malaysia, entah siapa_ bnyak yg brguru di cianjur,jawabarat (indonesia). itu kta kakek sya skaligus guru besar di cianjur. org malaysia kn bnyak, tp yg jels, pernah belajar di cianjur. namun tidak smpai benar" selesai sama rahasia di balik rahasia.

     
  139. Anonymous On 1 December 2013 06:38

    Assalamualaikum...sy ada belajar jurus ini dan sy pernah cari guru yg mengajar di pulau pinang kawasan tanjung tetapi bila contact anaknya xangkat...bukan apa, sy cuma nk eratkn silatulrahim sesama aliran...br katakan 1 al fatiha...isya'llah bulan 12 ni kemungkinan sy akan balik ke penang bayan lepas...pd yg penah belajar blhla kita bersua knl dn mnjalin ukhwah...

     
  140. Anonymous On 1 December 2013 06:40

    Assalamualaikum...sy ada belajar jurus ini dan sy pernah cari guru yg mengajar di pulau pinang kawasan tanjung tetapi bila contact anaknya xangkat...bukan apa, sy cuma nk eratkn silatulrahim sesama aliran...br katakan 1 al fatiha...isya'llah bulan 12 ni kemungkinan sy akan balik ke penang bayan lepas...pd yg penah belajar blhla kita bersua knl dn mnjalin ukhwah...blhla hubungi sy di 0149286221

     
  141. Anonymous On 7 December 2013 23:56

    salam..NH adalah satu cabang ilmu yg HAQ..NH tidak mengajar kita riak..ujub..sombong..bongkak..sebabnya..ianya adalah pertolongan dari allah..bkn kuasa atau kudrat kita..belajar kenal diri..sifat diri..sifat nafsu..

     
  142. Anonymous On 2 January 2014 20:07

    Assalamualaikum .
    sy slh belajar silat haq ni .
    sy bermain jurus harimau berantai .
    kalo btol la ada unsur memuja .
    kenapa digunakan ayat2 al-quran .
    sblom msuk gelangang pn kmi diajar supaya memberi salam .
    jika bernasib baik akn dgr jwapan salam di telinga .
    smua ni ilmu ALLAH .
    ilmu ALLAH itu luas .
    apa yg di mainkan haq ini hanyalah amalan pendekar2 dahulu kala.
    Maaf jika tersalah kata .

     
  143. ibnuali On 18 January 2014 23:05

    as salam

     
  144. ibnuali On 18 January 2014 23:23

    sesungguhnya saya adalah salah seorg pewaris ilmu NASRUL HAQ. SEBENARNYA SY PUN TIDAK MENGETAHUI BAHAWA SY ADALAH SEORG DR PEWARIS ILMU YG TINGGI LAGI AMPUH INI. SEGALA ILMU INI DR TINGGAKT RENDAH SAMPAILAH KPD TAHAP TERTINGGI ADA DLM DIRI SY. SEBENARNYA SY SENDIRI TIDAK MENGETAHUI BAHWA ILMU YG SAYA WARISI INI ADALAH NASRUL HAQ. TETAPI SETELAH SY MENDALAMI BYK ILMU2 KEBATINAN TAHP TERTINGGI BARULAH MENDPT TAHU BAHWA SY ADALAH SALAH SEORG PEMEGANG AMALAN DR TAHAP RENDAH SMPAI TERTINGGI.
    SEMASA DLM PROSES MENDALAMI ILMU INI PALBAGAI CUBAAN SY TELAH LALUI. PALBAGAI KESAKTIAN YG NIKMATI ATAS IZIN ALLAH. NAMUN BEGITU DR ALLAH KITA DTG KPD ALLAH KITA KEMBALI.
    TIADA KUASA DAN UPAYA HANYA ALLAH YG MEMILIKI SGALA KEBESARAN DAN KEAGUNGAN.

     
  145. ibnuali On 18 January 2014 23:30

    SY MENDPT ILMU INI DR SESEORG. DIAWAL MENDPT LATIHAN SECARA PERSONAL. SY MERASAKN AMAT LEKEHNYA ILMU INI. TETAPI SETELAH MAKIN LAMA SY MENGASAHNYA, RUPANYA SGT TAJAM JURUS DAN PUKULAN.

     
  146. Myra Jesus On 25 January 2014 07:58

    Assalamualaikum..boleh saya belajar nasrul haq daripada saudara IBNUALI

     
  147. Myra Jesus On 25 January 2014 08:03

    IBNUALI tolong email kepada saya di rock31_91@yahoo.com

     
  148. Myra Jesus On 25 January 2014 08:03
    This comment has been removed by the author.
     
  149. Anonymous On 19 February 2014 20:38

    Salam buat semua saudara-saudari yg melayari blok ini.Utk malklum sahabat2 sya tlh mengamalkan ilmu ini sejak dr thn 1990 hingga sekarng. Agk terkejut juga kerana sebelum malawati blok ini saya tlh trbaca satu artikel berkaitan fatwa yn tlh dikeluarkan pda 1998 berkaitn dgn nasrul haq yg bukan dr ajaran Islam. Sya tlh menerima ijazah nasrul haq dari seorang guru agama (pondok). dan tidak mengamalkan ape2 ayat selain membaca 3x alfatihah dan latihan jurus. sya berminat utk berkongsi pengalaman dan mngetahui lebih lanjut tntg ilmu ini

     
  150. Ahmad Safri On 3 March 2014 01:28

    nak belajar jugak
    safri@mactech-my.com
    Area : Senawang

     
  151. Ahmad Safri On 3 March 2014 01:28

    nak belajar jugak
    safri@mactech-my.com
    Area : Senawang

     
  152. ayieDklau On 4 March 2014 07:32

    salam...nak belajar jugak
    ayieklau@gmail.com
    raub, pahang

     
  153. Anonymous On 25 March 2014 01:25

    salam.. boleh belajar..
    ifzan78@yahoo.co.uk

     
  154. Anonymous On 1 April 2014 09:26

    Salam .. nak tanye sikit saudara ibnuali .. kalai sy nak belaja mcm mne tu ye saudara ?? Ni no telefon sy 0147311877 .. hasif selangor

     
  155. Ery Mohd On 16 April 2014 02:01

    As salam.. saya ingin belajar dan mengenal mengenai narul haq ni.. kalau ade guru yang sudi mengajar atau gelanggang yang dibuka. boleh email kepada saya m_kery82@yahoo.com.my. TQ atas jasa baik anda.

     
  156. Anonymous On 29 April 2014 22:50

    pak ngah:

    silat nasrul haq ni sama ja mcm silat lain, if haram, silat lain pon haram jugak lah.....

    beza silat nasrul haq dgn silat lain adalah kebatinan silat nasrul haq melebihi silat lain...


    masa zaman 70an 80an perguruan silat ni bnyak buat persembahan,,,,, masyarakat cina tgk pon jadi gerun.... pacak satu kayu, sapa pun xbole nk hampir dgn kayu tu, macam ada magnet...

    masa zaman 70an 80an anak2 muda yg mana blajar silat ni bnyak jadi gangster, dok pukul cina sana sini...

    sampailah silat nasrul haq ni jadi masaalah negara, jadi diharamkan... wallahualam

     
  157. Anonymous On 3 May 2014 13:04

    Assalam.. semua ! Mohon yg sudi mewariskan NasrulHaq atau ada info pembelajaran kat saya ( Kedah ) sila email: alsbsp@gmail.com

     
  158. yusri1818 On 10 May 2014 17:27

    as salam..sya berminat untuk blajar dgn saudara ibnuali...saya tinggal di Ipoh.bgaimna cra utk hubungi tuan..email sya yussikasturi@gmail.com.tq

     
  159. Anonymous On 16 May 2014 01:39

    sesiapa yang ingin belajar, sila hubungi Ustaz Hazlie
    012-4517510, sila Call,SMS tidak dilayan.

     
  160. mohd izham On 30 June 2014 18:44

    Assalam saya ingin blja nSrul haq tp tk tau caranya...ada x perguruannya area kelantan klau ada tlg kol 0148186938

     
  161. Haiqal Zack On 7 July 2014 07:40

    Asalam. Sya ingin blajar ilmu ini. Tapi ade tak perguruan d melaka. 01123443011

     
  162. Anonymous On 14 July 2014 17:32

    Sy telah lame mncari ilmu ni...tpi cuma pendam kan dlm hati hasrat tu...payah nk mncari guru nasrul haq ni...satu hari klu allah nk bagi..insyallah allah bagi jua....sabar lah

     
  163. Anonymous On 26 July 2014 01:56

    assalamualaikum sy asal perak...sy meminati untuk mempelajari ilmu silat nasrul haq..sy mohon tuan2 membantu sy mencri guru yg berada di perak kuala kangsar, sb sy asal kuala kangsar....harap maklum 013-4745230

     
  164. Anonymous On 26 July 2014 01:59

    ap2 tolong mc sy ye sb sy hmpir 6 tahun mencri seorg guru untuk mempelajari ilmu ni...mohon ye bntu sy..

     
  165. Anonymous On 26 July 2014 02:01

    ap2 tolong contek sy di no di atas ye..sy muhamad syamilul ashraf