07:26 | Posted in
Ini adalah kisah benar, pengalaman saya berlawan dengan hantu ular. Di dalam Islam tidak ada hantu tetapi ada alam ghaib yang antaranya didiami oleh Iblis dan Jin. Difahamkan bahawa mereka ini boleh merupa atau menukar bentuk. Mungkin mereka adalah hantu yang sebenarnya. Gambar di bawah adalah rumah yang saya diami suatu ketika dahulu. Rumah tersebut adalah Rumah Rasmi Kerajaan. Rumah lama yang mungkin telah berusia seratus tahun. Di situlah kejadian itu berlaku.




Gambar di bawah ini pula adalah gambar ular. Ya ular! Kalau seekor atau dua ekor sahaja mungkin boleh dianggap sebagai perkara biasa. Tetapi seratus ekor ular yang dijumpai di dalam rumah. Mungkin biasa bagi Raja Ular, tetapi tidak bagi orang biasa. Gambar ini adalah antara gambar-gambar yang berjaya dirakamkan. Ianya dirakam hanya dengan menggunakan Kamera Handphone jenama Samsung. Ada lagi gambar di dalam video kamera yang sedang saya usahakan untuk disimpan dalam komputer. Nantilah sedang mencari kabel untuk disambung dengan komputer. Doakan saya berjaya uploadkan gambar-gambar tersebut.



Sebenarnya ada lagi gambar-gambar yang ditangkap dengan menggunakan kamera biasa. Iaitu kamera yang menggunakan filem. Gambar-gambar itu lagi best sebenarnya. Ianya diambil semasa operasi dijalankan bersama-sama Jabatan Perlindungan Hidupan Liar (Perhilitan) atau lebih dikenali dengan Mergastua oleh orang-orang lama. Turut terlibat adalah Jabatan Bomba dan kontraktor. Operasi tersebut adalah untuk mencari sarang ular tersebut.

Menurut Perhilitan kalaulah begitu bilangan ular-ular tersebut sudah tentu ada sarangnya dirumah. Operasi adalah untuk mencari sarang ular disekitar rumah. Bumbung rumah dibuka satu persatu oleh kontraktor tapi gagal menemuinya. Tapi pada hari tersebut sahaja, hampir 20 ekor berjaya dikesan dan disimpan di dalam balang. Kawan saya mengambil gambar ular-ular tersebut yang di dalam balang. Tapi apabila dihantar ke kedai gambar untuk dicuci, gambar-gambar tersebut rosak.



Ikuti kisah ini selanjutnya. Kisah saya berperang dengan hantu ini. Untuk memerangi hantu ini, mujurlah saya ada sedikit bekalan. Bekalan dalam bentuk Ilmu Gayong Maarifat dan Wajibal Ujud. Saya juga dibantu oleh pakar-pakar yang tertentu yang mahir dalam bidang ini. Lebih kurang sepuluh orang pakar-pakar terlibat dalam peperangan ini daripada yang handal kepada yang kurang handal termasuk yang penipu.

Antaranya adalah bomoh-bomoh tempatan, bomoh siam, pakar dari Kepala Batas, Bukit Mertajam dan Pendang. Ada yang datang kerumah dan ada yang bekerja dari jauh. Pakar yang paling menarik perhatian saya adalah Pak Wan Bomoh Fotostat @ Buluh Kuning dari Kampung Jana. Memang terkenal Pak Wan ni, ilmu dia cukup istimewa. Siap boleh bagi gambar dan boleh menjelmakan ular tersebut di dalam buyung. Wow. Manakala pakar yang paling berkesan adalah Arwah Pak Mail Kampung Manjoi yang juga merupakan guru yang mengajarkan saya Wajibal Ujud. tak nampak hebat, tapi berkesan. Nantikan kisah ini selanjutnya...Bersambung.
Category:
��

Comments

3 responses to "Bloger Vs Hantu Ular"

  1. afif On 30 June 2010 at 11:00

    da syok da baca..asek bersambong je...upload la gambar yg dalam balang...huhu..emmm...cerita pasal ular...teringat masa sekolah dulu..ad beberapa org senior yg terjumpe seekor ular kecil warna keemasan...n pastu jumpe bnyk ular lagi dekat sekitar musolla...rupa2 ny sarang ular tu berdekatan ngan surau...masa tu keluar la ilmu2 diorg...ntah la...tak tau betol ke tak..tapi takkan la berjam-jam direct diorg nk menipu plak...nk wat gaya kuar keris..cucuk san...cucuk sini...harimau...pedang..mcm2...saya ada masa diorng wat operasi menghalau ular2 ni...

     
  2. afif On 30 June 2010 at 11:15

    saya ahmad afif...salam perkenalan...metamorfisis_stone@yahoo.com

     
  3. Shahril Ismail On 2 July 2010 at 05:40

    Salam Afif, sorila gambar dlm balang cuci jadi hitam...nk sambung crita, nntla...