00:40 | Posted in
Fokus utama blog ini adalah tentang catatan pengalaman saya dalam beberapa seni mempertahankan diri, baik zahir maupun batin. Antaranya adalah Nasrul Haq, Kalimah, Cekak, Kalari Payat, Gayong Maarifat, Tendai, Cakera Alam, Wajibal Ujud, Abjad, Gayong Malaysia, tinju, tomoi dan Tae Kwan Do. Akan tetapi tidak semua seni itu yang betul-betul saya sertai. Cuma dua atau tiga sahaja. Oleh itu apakah kaitannya seni-seni tersebut dengan saya? Ikuti posting-posting saya dalam blog ini nanti.

Turut akan dimuatkan adalah seni Penyembuhan Menggunakan Tenaga Alam Semesta (Universal Energy Healing. Banyak kaedah yang menggunakan tenaga ini. Secara khususnya, saya akan berbicara tentang Reiki (Ray Ki). Teknik-teknik Reiki daipada rawatan secara langsung, secara jarak jauh dan pembukaan/pengijazahan (attunement) akan dinukilkan.

Hal-hal Agama Islam turut akan dimuatkan, terutama sekali tentang sirah Baginda Rasulullah SAW. Perkara-perkara lain yang menarik minat saya juga akan saya coretkan di sini. Perkara-perkara tersebut adalah dari cara-cara untuk membuat blog, menyelesaikan kiub rubik, sehinggalah kepada cara-cara menjadi pemaju perumahan, jika diizinkan Allah. Pendek kata, apa-apa sajalah, sebab blog ini blog saya.

Apa yang paling menariknya, pada saya, adalah pengalaman saya menentang Raja Jin Ular. Bukan saya lawan seorang. Tapi dibantu oleh sahabat handai dan pakar-pakar tertentu. Walaubagaimanapun serangan Raja Jin itu adalah ditujukan kepada saya. Ceritanya agak seram dan menakutkan oleh itu, cerita-cerita seram lainnya, iaitu pengalaman saya sendiri dan orang lain, tentang hantu akan juga diblogkan.


Category:
��

Comments

0 responses to "Melangkah Ke Alam..."