Shamar Store

05:40 | Posted in
Saya berasa amat teruja kerana terdapat komen dari Joserizal bin Haji Johannes Choeldi ditinggalkan di blog ini pada penulisan saya tentang jurus-jurus Nasrul Haq. Seperti yang pernah saya catatkan terdahulu Allahyarham Tuan Haji Johannes Choeldi adalah pengasas Nasrul Haq di Malaysia. Terima kasih dan salam perkenalan daripada saya. Catatan komen beliau adalah seperti berikut:-

"asww
perkenalkan saya joserizal bin haji johannes choeldi,anak dari almarhum khalifah nasrul haq.saya sendiri ikut dulu mengembangkan perguruan nasrul haq di malaysia.
nasrul haq ,sangat berpengaruh pada thn 70 dan sampai thn 80,yang mana berjasa membangkit kan percaya diri bangsa melayu untuk bangkit.dari ancaman bangsa lain,mudah2an semua anggota nasrul haq yang masih ada di malaysia selalu menjaga persaudaraan,dan negara.sebagaimana baiat dari sumpah persaudaraan."

"asww
bagi saudara2 yang berminat untuk lebih tahu dan berminat untuk konsultasi mengenai nasrul haq,insya allah saya akan berusaha untuk menjawab dan memberikan petunjuk dan memberikan masukan valid mengenai sejarah nasrul haq di malaysia.mudah2 saudara kita yang di malaysia yang mana di awal tahun 80 .hampir satu juta rakyat,malaysia menjadi anggota persaudaraan nasrul haq(yang terdaftar).wassalam .jose rizal bin haji johannes. jrizal.inon@gmail.com"
Category:
��

Comments

53 responses to "Anak Pengasas Nasrul Haq"

  1. Anonymous On 5 August 2010 at 09:23

    assalamualaikum....

    saya kenal baik dengan saudara jose rizal, saya kagum dengan tujuan pendirian nasrul haq. saya sebagai muslim dan melayu, turut berdoa semoga persaudaraan seperti yang dikembangkan nasrul haq juga berkembang lintas negara, karena sesama muslim kita harus bersatu dalam memerangi kebhatilan

     
  2. Anonymous On 1 November 2010 at 06:07

    berpkh langkah siku stu dlm jurus nasrul haq

     
  3. Anonymous On 19 November 2010 at 01:24

    bagus blog ni
    cuma 1 je nk pesan...
    kalau boleh
    nyatakanlah salam dengan ejaan yang lengkap sbb takut nnt ianya bole mendatangkan kepada dosa...

    terima kasih
    assalamualaikum warahmatullahiwabaraktuh

     
  4. ibnutamin albanjari On 23 February 2011 at 00:00

    salam, saudara joserizal, maaf ya, saya ingin bertanya,
    1.apakah haji johaness choeldi pernah belajar silat sabandar dari haji Elias Sutan Sati murid kepada Aki Tasik,
    2.apakah jurus nasrul haq ini masih lagi berkembang di indonesia dgn nama nasrul haq juga atau nama yang lain,
    tq

     
  5. Amir Senior 1 On 10 April 2011 at 06:00

    As-salaam, Abg Jose, sekiranya ada kelapangan mohon dapat hubungi saya melalui email saya, amir.cibr@gmail.com.
    Syukran.

    Amir (Kumpulan Kedua -Dusun Tua)

     
  6. Anonymous On 30 April 2011 at 07:49

    Assalammualaikum...

    Alhamdulillah... Masih ada yang berminat untuk mempelajari Nasrul Haq.. Saya merupakan anak kepada bekas Pengerusi Nasrul Haq Negeri Pulau Pinang dan juga merupakan Jurulatih kanan di dalam Persaudaraan Nasrul Haq ini. Untuk pengetahuan Persaudaraan Nasrul Haq masih lagi aktif di negeri Pulau Pinang di mana ketika ini di ajarkan di salah satu daerah di dalam Pulau iaitu timur laut... Ayahnda saya juga merupakan anak murid kepada Tan Sri Samad Idris dan Tuan Haji Johanis Choeldi... Beliau juga amat rapat dengan Penasihat Nasrul Haq iaitu Profesor Muchtar Lintang... jika ada sebarang pertemuan untuk menjalinkan kembali Persaudaraan ini bolehlah menghubungi saya melalui email... fahamiashrof@yahoo.com

     
  7. Anonymous On 9 June 2011 at 11:03

    assalamualaikum
    sye berminat utk mempelajari ilmu nasrulhaq jikalau di izinkn.. sye brade di kuala lumpur jika ade gelanggang disekitar kuala lumpur taw selangor bleh berikn.. burn_rock87@yahoo.com

     
  8. Anonymous On 17 July 2011 at 12:36

    assalamualaikum...
    sya ingin bertanya...selain dari nasrul haq...saya ada terdengar al-haq ada juga....betul kew????

     
  9. Anonymous On 7 December 2011 at 04:12

    salam salam nasrul haq jika bisa kita minta bekas perdana menteri malaysia hidupkan kembali nasrul di malaysia.dia ada lah salah satu ahli nasrul haq dan sagat dekat dgn tan sri samad idris.kita suda ada dimana2 di malaysia dan sudah kuat tapi waktu di haramkan kita ahli nasrul haq tidak mau ribut kita diam krn kita sudah kuat dan mau bangsa melayu maju di bawah mahathir walaupun dia bukan ahli nasrul haq.anwar ibrahim juga ada di umno.bapak anwar ibrahi ada lah sahabat dekat kalifah nasrul haq hj yohanis dan dia lah yg memberi warna arah politik anwar masuk umno.

     
  10. heart!!!face On 23 June 2012 at 02:58

    saya berminat nak belajar la jurus nie

     
  11. Anonymous On 29 June 2012 at 03:02

    boleh bg tau x...di mana lg ade gelanggang nasrul haq ni(selangor or kl)..sy agak berminat dgn warisan silat ni..mofi_1@yahoo.com

     
  12. Anonymous On 7 September 2012 at 21:01

    Assalamualaikum"
    Saya ,joserizal bin haji johannes ,mengucapkan ;Selamat hari raya,walaupun sudah terlambat,dan semoga semua anggota ,persaudaraan nasrulhaq selalu di bawah lindungan ilahi,yang mana jummlah anggota nya tidak sedikit ,pada tahun 1977 saja yang tercatat sudah belajar sebanyak :lebih kurang 2 juta orang" saya yakin masih banyak yang masih mengamalkan ilmu nasrulhaq ini,sebagaimana kita tau,yang mana inti nya kita dianjurkan selalu berserah diri kepada Alaah,dan dhikir .
    Salam persaudaraan dari saya, Email ; 08562008770@yahoo.com. Tlp +62 08562008770. + 62087778887850

     
  13. Anonymous On 29 September 2012 at 03:51

    Waalaikumsalam wbt.
    Saya adalah salah seorang daripada 2 juta tersebut. Saya pernah bersama dengan Allahyarham Hj. Johannes serta Bapak Prof. Muchtar Lintang. Semoga Allah merahmati mereka serta kita semua. Salam persaudaraan dari saya.

     
  14. buangnoor On 28 October 2012 at 06:49

    salam sejahtera,semua ahli-ahli ,seperguruan, semoga 1 hari nanti kita akan di satukan..
    salam ingatan .jauh dimata dekat dihati. dari gelanggang "B" Padang Balang Gombak,Kuala Lumpur...

     
  15. shukri shukor On 3 November 2012 at 12:11

    Assalammualaikum,

    Untuk pengetahuan ayah saya seorang pengamal(pengajar) silat ini,,di sekitar selangor(Gombak Jaya)&(Sungai Kertas)malang sekali saya tidak dapat berlajar dengan nya,,faktor kesihatan..

    Mohon sesiapa yang sudi berkongsi ilmu..

    Hubungi saya:
    Sucre2771@gmail.com

     
  16. Anonymous On 16 November 2012 at 06:52

    salam persaudaraan Nasrul Haq saya amat berbangga sekali dan mengalualukan agar Nasrul Haq diperkembangkan sayapnya mulai sekarang mengikut kajian saya ramai lagi yang berminat nak mempelajari dan mengenali Nasrul Haq lebih dekat lagi.Insyallah. Amin

     
  17. Anonymous On 26 November 2012 at 01:12

    Assalamualaikum,

    Saya berminat untuk mempelajari ilmu ini. Harap sesiapa yang sudi memberitahu saya di mana saya boleh pelajarinya di sekitar Selangor..lebih spesifik yg hampir dgn kawasan Shah Alam..

    joharijurid@yahoo.com

     
  18. Anonymous On 3 May 2013 at 01:40

    saya ayah hussain trafic dari johor saya adalah seorang pengamal nasrulhaq sejak tahun 70 dan saya dpat nasruhaq semasa dalam tentera saya juga salah seorang bekas pelatih nasrulhaq di kem platinum 15 dan kini berpusat di 82200 kg baru kuala benut,pontian,johor . saya ingin mengajak anda semua yang berminat menyertai saya boleh telifon NO ini : 012 7499936

     
  19. Anonymous On 9 May 2013 at 21:55

    saya muhd nor idham ingin memberi tahu bahawa ayah hussain trafic kini x beberapa sihat kerana faktor2 usia

     
  20. Anonymous On 10 May 2013 at 07:10

    semoga ayah hussain trafic sihat sejahtera,dirahmati dan diberkati Ilahi.

     
  21. Ahmad On 31 May 2013 at 10:00

    Saya Ahmad dari tawau..kalau ada tmpt prguruan d tawau...saya mahu menuntut..0135412911

     
  22. Anonymous On 21 June 2013 at 07:20

    Assalamualaikum...wr wb........
    Saya kenal dengan ilmu ini sebab berasal dari kampung saya......nama asli dikampung saya...adalah jurus 17.....Yg membawa ke malaysia adalah Sutan Sati (pemilik Restoran padang sati dikota saya) namun yg melatih di malaysia adalah Haji Mardi guru saya...tetangga saya....haji Mardi belajar kepada Aki UCI..Aki UCI dari Aki TAsik............saya diwasiati Oleh Haji mardi Agar sambung Silaturrahmi,,,dengan NAsrul haq....sebab nama ini yg digunakan di malaysia , Saya juga diperlihatkan foto foto haji mardi saat melatih dimalAYSIA...TAMPAK aBDULLAH BADAWI SAAT MASIH MUDA.....Profesor Lintang............mari kita jalin silaturrahmi saya : MOHAMMAD HILMAN ANSHARY..+6281221953038

     
  23. Anonymous On 28 August 2013 at 07:48

    sy nk blajar..di kelantan xde ke ?

     
  24. Akmal Mal On 14 September 2013 at 20:16

    Assalam..blh bg alamat dan nom fon pguruan nasrul haq di pulau pinang x? Ni nom sy 0184665646...

     
  25. Akmal Mal On 14 September 2013 at 20:16

    Assalam..blh bg alamat dan nom fon pguruan nasrul haq di pulau pinang x? Ni nom sy 0184665646...

     
  26. Akmal Mal On 14 September 2013 at 20:16

    Assalam..blh bg alamat dan nom fon pguruan nasrul haq di pulau pinang x? Ni nom sy 0184665646...

     
  27. Anonymous On 19 September 2013 at 02:31

    Assalamualaikum semua...saya ada lah anak pd guru nasrul haq di melaka iaitu tn hj badrin b. Md jai..memang sya amat hampa bila nasrul haq di haram kn pd zaman sya budak2 time tu..kerna nasrul haq menjadi kn anak muda kita taat pd islam dan al quran.jgn risau semua tiada unsur2 syirik..kita cuma kena jauhi perkara2 haram disisi islam utk perolehi ilmu ini dr allah...insha allah...hu allah...

     
  28. Anonymous On 16 October 2013 at 21:08

    Assalamualaikum...arwah guru saya telah kembali kerahmatullah... tiada lagi yg boleh di buat rujukan.. makin lenyap tapi ia masih segar di ingatan

     
  29. Anonymous On 20 October 2013 at 08:38

    Waalaikumussalam..semoga rohnya ditempatkan bersama para solihin..syuhada' dan anbiya'...jangan berdukacita Allah bersama dengan orang yang beriman dan sentiasa mengingati ALLAH.

     
  30. Anonymous On 9 January 2014 at 03:39

    Ilmu persilatan ini jika dibukukan lengkap dengan gambar, jurus dan bacaan atau zikirnya sekali gus alangkah baiknya. Supaya ilmu atik ini boleh terpelihara dan diteruskan kesinambungannya. Begitu juga ilmu budi suci dan lainnya.

     
  31. Anonymous On 25 January 2014 at 09:02

    Assalamualaikum..sesiapa yang ada ilmu nasrul haq ini tolong email kepada saya rock31_91@yahoo.com
    saya sangat meminati nasrul haq ini.

     
  32. Anonymous On 12 February 2014 at 00:26

    sy ada belajar....tapi sy x pernah mencuba...sy ada menyimpan nama2 guru.....

     
  33. ahmad On 19 February 2014 at 08:29

    Assalamualaikum mohon jasa baik tuan sya ingin menuntut ilmu ini.di kawsan ipoh perak .boleh hubungi sya 0166786304

     
  34. ahmad On 19 February 2014 at 08:31

    Assalamualaikum mohon jasa baik tuan sya ingin menuntut ilmu ini.di kawsan ipoh perak .boleh hubungi sya 0166786304

     
  35. Anonymous On 23 February 2014 at 02:05

    Assalamualaikum..sy ingin bertanye ade x gelanggang nasrulhaq di kawasan nilai??

     
  36. Anonymous On 14 March 2014 at 04:35

    Assalamualaikum...guru nasrulhaq berada dia labu batu 10 n9. Wassalam

     
  37. Anonymous On 14 March 2014 at 07:30

    pergi mampos la nasrul haq sesat. demi mempertahankan Islam, saya berikrar untuk menghapuskan segala ilmu dan adat warisan orang tua MELAYU yang sesat lagi menyesatkan!

     
  38. Anonymous On 17 March 2014 at 09:54

    assalamualaikum semua.saya berminat mempelajari ilmu silat nasrulhaq sekitar subang,shah alam atau seremban.boleh tak sesiapa beritahu dengan siapa saya boleh rujuk..no hp sy 011-26263036 faizal

     
  39. Anonymous On 22 May 2014 at 19:19

    as salam..arwah bapa saya dahulu pun belajar nasrul haq. saya x nampak kesesatanya. arwah bapa bersolat, berzikir dan merendah diri. tak boleh menunjuk2 kebolehan beliau. Tapi ajaran nasrul haq banyak membantu melayu semasa 13mei dulu dengan izin Allah. ini yg arwah bapa saya bagitaulah. wallahuallam.

     
  40. RaZon DiabLo On 28 May 2014 at 23:02

    Assalamualaikum

    Betulkan sekiranya saya salah...
    Saya ada terbaca artikel yang dilekatkan diMasjid (Maaf saya lupa masjid mana)dimana mengatakan Nasrul Haq ni haram dan
    tidak boleh di amalkan di Malaysia & Umat Islam..Sejujurnya saya sendiri pun pernah mendalami ilmu batin dan saya berminat untuk mendalami ilmu ini..Mungkin ade sesiapa boleh menjawap kepada kekeliruan saya ini..

     
  41. RaZon DiabLo On 28 May 2014 at 23:03

    Boleh e-mail kepada saya Kerusi_jahat@yahoo.com

     
  42. Anonymous On 15 June 2014 at 23:46

    Baiklah

     
  43. Anonymous On 21 September 2014 at 02:56

    kerajaan Msia dah haramkan silat ni... ada pulak komen nak blaja? nak masuk ke dalam ke? sy pun tak paham blog ni dibuat untuk apa?

     
  44. serunai On 2 October 2014 at 20:40

    Belajarlh naxrulhaq

     
  45. Anonymous On 6 October 2014 at 21:25

    sebelum belajar apa2 ilmu..belajar dulu ilmu feqah..tauhid..ususludin..ilmu mengenal diri..kenal siapa allah..dan siapa kita..kenal dulu sifat2 mazmumah dlm diri..

     
  46. Anonymous On 29 January 2015 at 21:08

    Assalamualaikum.. Bolehkah jika saya ingin belajar ilmu ini? Dari ifzan78@yahoo.co.uk

     
  47. shauqie ikmal On 12 April 2015 at 13:12

    Salam tuan .. gelanggang di gombak masih ada lagi ke .. boleh ke jika sy ingin mempelajari nya??
    Jika sudi mengajar harap tuan dapat hubungi saya 0175725947 ikmal

     
  48. Anonymous On 19 August 2015 at 12:00

    Sy berminat nk menuntut ilmu Nasrul Haq ni, siapa di Sarawak yg blh sy hubungi?

     
  49. Abg Jamil On 10 October 2015 at 00:03

    alhamdulillah dpt bertemu dgn pak yus..syukur alhamdulillah..

     
  50. Anonymous On 5 January 2016 at 06:51

    assalam , sapa yg berminat nak boleh try email saya 17 jurus saya boleh ajar , email dulu kita tgok ok , sengetn@gmail.com

     
  51. bpk muliadi On 21 April 2016 at 18:49

    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

     
  52. katip On 26 July 2016 at 22:12

    Mak saya salah seorg pelajar nasrul haq di padang balang,gombak..

     
  53. Zaman Nawi On 28 August 2016 at 22:12

    Assalammualaikum..boleh sya tau jika di area Pandan indah ada yang mengajar.Dah lama mencari,walaupun ayahanda saya sendiri belajar. Tetapi beliau enggan mengajar dan menyuruh saya berlajar dan cari sendiri. iskandar_eyta@yahoo.com.my